|
اقتصاد کشاورزی و توسعه، جلد ۱۸، شماره ۷۲، صفحات ۲۵-۴۲
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی بازاریابی مرکبات دزفول |
|
چکیده فارسی مقاله |
در این مطالعه به بررسی بازاریابی مرکبات و تعیین حاشیههای عمدهفروشی و خردهفروشی بازار مرکبات و همچنین براساس الگوی مارک آپ، به تعیین عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی مرکبات در شهرستان دزفول پرداخته شد. دادههای مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و با مراجعه حضوری و به روش نمونهگیری خوشهای دو مرحلهای تصادفی در سال 1387 از 36 نفر از باغداران شهرستان دزفول و 15 عمدهفروش، 12 خردهفروش و 10 مصرفکننده جمعآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که در شهرستان دزفول عملیات مختلف بازاریابی از قبیل درجهبندی، بستهبندی و حمل و نقل بهصورت دستی و سنتی انجام میگیرد. همچنین میزان سود خالص عمدهفروشی و خردهفروشی بسیار بیشتر از سود خالص تولیدکننده است. نتایج تخمین تابع حاشیه بازاریابی براساس الگوی مارک آپ نیز نشان میدهد که حاشیه بازاریابی با هزینههای بازاریابی رابطه معکوس و با قیمت خردهفروشی رابطه مستقیم دارد. طبقهبندی JEL : Q13, M31 |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازاریابی، مرکبات، دزفول |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
عبدالرحمن احسان |
زهرا سادات سلیمان زاده | zahra sadat
محمد حقیقی |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-24-134&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|