این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 29 آبان 1404
اقتصاد کشاورزی و توسعه
، جلد ۱۸، شماره ۷۲، صفحات ۲۵-۴۲
عنوان فارسی
بررسی بازاریابی مرکبات دزفول
چکیده فارسی مقاله
در این مطالعه به بررسی بازاریابی مرکبات و تعیین حاشیههای عمدهفروشی و خردهفروشی بازار مرکبات و همچنین براساس الگوی مارک آپ، به تعیین عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی مرکبات در شهرستان دزفول پرداخته شد. دادههای مورد استفاده در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه و با مراجعه حضوری و به روش نمونهگیری خوشهای دو مرحلهای تصادفی در سال 1387 از 36 نفر از باغداران شهرستان دزفول و 15 عمدهفروش، 12 خردهفروش و 10 مصرفکننده جمعآوری شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که در شهرستان دزفول عملیات مختلف بازاریابی از قبیل درجهبندی، بستهبندی و حمل و نقل بهصورت دستی و سنتی انجام میگیرد. همچنین میزان سود خالص عمدهفروشی و خردهفروشی بسیار بیشتر از سود خالص تولیدکننده است. نتایج تخمین تابع حاشیه بازاریابی براساس الگوی مارک آپ نیز نشان میدهد که حاشیه بازاریابی با هزینههای بازاریابی رابطه معکوس و با قیمت خردهفروشی رابطه مستقیم دارد. طبقهبندی JEL : Q13, M31
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی، مرکبات، دزفول
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عبدالرحمن احسان |
زهرا سادات سلیمان زاده | zahra sadat
محمد حقیقی |
نشانی اینترنتی
http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-24-134&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
کاربردی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات