[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 18, شماره 72 - ( 4-1389 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 18 شماره 72 صفحات 25-42
XML بررسی بازاريابی مرکبات دزفول Print

نويسندگان: عبدالرحمن احسان ، زهرا سادات سليمان زاده ، محمد حقيقی
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:

  در اين مطالعه به بررسی بازاريابی مرکبات و تعيين حاشيه‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بازار مرکبات و همچنين براساس الگوی مارک آپ، به تعيين عوامل مؤثر بر حاشيه بازاريابی مرکبات در شهرستان دزفول پرداخته شد. داده‌های مورد استفاده در اين تحقيق با استفاده از پرسشنامه و با مراجعه حضوری و به روش نمونه‌گيری خوشه‌ای دو مرحله‌ای تصادفی در سال 1387 از 36 نفر از باغداران شهرستان دزفول و 15 عمده‌فروش، 12 خرده‌فروش و 10 مصرف‌کننده جمع‌آوری شد.

  نتايج تحقيق نشان می‌دهد که در شهرستان دزفول عمليات مختلف بازاريابی از قبيل درجه‌بندی، بسته‌بندی و حمل و نقل به‌صورت دستی و سنتی انجام می‌گيرد. همچنين ميزان سود خالص عمده‌فروشی و خرده‌فروشی بسيار بيشتر از سود خالص توليدکننده است. نتايج تخمين تابع حاشيه بازاريابی براساس الگوی مارک آپ نيز نشان می‌دهد که حاشيه بازاريابی با هزينه‌های بازاريابی رابطه معکوس و با قيمت خرده‌فروشی رابطه مستقيم دارد.

  

  طبقه‌بندی JEL : Q13, M31

 

  

 

  


واژه‌هاي كليديبازاریابی، مرکبات، دزفول،
متن كامل [PDF 262 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
احسان عبدالرحمن، سليمان زاده زهرا سادات، حقيقی محمد. بررسی بازاريابی مرکبات دزفول . فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1389; 18 (72) :25-42
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 18, شماره 72 - ( 4-1389 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.263 seconds with 603 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4