آموزش علوم دریایی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۷۸-۸۷

عنوان فارسی تأثیر آموزش ورزش‌های آبی- ساحلی برصنعت گردشگری شهرستان نوشهر
چکیده فارسی مقاله گردشگری یکی از صنایع بزرگ در جهان است. گردشگری ورزشی از تلفیق ورزش و گردشگری به‌وجود می آید ، یکی از عواملی که بر توسعه گردشگری ورزشی کشور اثرگذار است منابع طبیعی آن کشور است. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرآموزش ورزش‌های آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان نوشهر است. اهداف فرعی آن بررسی عواملی مانند: مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، امکانات و تأسیسات، زیرساخت‌ها در توسعه و جذب گردشگر ورزش‌های آبی- ساحلی از دیدگاه کارشناسان و گردشگران می‌باشد. این تحقیق از نوع توصیفی است، جامعه آماری آنرا کارشناسان و گردشگران آبی– ساحلی شهرستان نوشهر وحومه تشکیل داده که حدود1400نفر می‌باشند. نمونه آماری شامل، 50 نفر کارشناس و 250 نفر گردشگرآبی-ساحلی می‌باشد. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه محقق ساخته که پایایی آن برابر 91% محاسبه شد. داده‌های آماری با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات و بازاریابی با ضریب کوواریانس 86% درصد مهمترین عامل تأثیر در توسعه و جذب گردشگر ورزش‌های آبی- ساحلی در شهرستان نوشهر است. مدیریت با ضریب کوواریانس 85% درصد، امکانات و تأسیسات با ضریب کوواریانس 71% درصد و زیرساخت‌ها با ضریب کوواریانس 59% درصد در اولویت‌های بعدی عوامل تاثیرگذار در ورزش‌های آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان نوشهر قرار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The effect of water sports training on coastal tourism in the city of Nowshahr
چکیده انگلیسی مقاله The main purpose of this study is to investigate the effect of coastal-water sports on the tourism industry in Nowshahr. Its secondary goals are to examine factors such as: management, advertising and marketing, facilities and accommodations, and infrastrucyures in the development and attraction of coastal-water sports athletics from the point of view of experts and tourists. This research is descriptive. The statistical population of this study is the experts and tourists of the coastal-water sports in Noshahr and suburb which is about 1400 people. The statistical sample includes 50 experts and 250 coastal-water tourists. Measurement tool: A researcher-made questionnaire with a reliability of 91%. For statistical analysis, the data were analyzed using an analytical factor-confirmatory method. Results: Advertising and marketing with a coefficient of covariance of 86% is the most important factor in the development and attraction of coastal-water sports athletes in Nowshahr. Management with a coefficient of covariance of 85%, facilities and installations with a coefficient of covariance of 71% and infrastructure with a coefficient of covariance of 59% were the next priorities affecting the coastal-water sports on the tourism industry of Nowshahr.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد سنایی |
استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی چالوس (Islamic azad university of chaloos)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_28868_28e3f380ae43b79e730efebf102f118a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-528365.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات