|
آموزش علوم دریایی، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۷۸-۸۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش ورزشهای آبی- ساحلی برصنعت گردشگری شهرستان نوشهر |
|
چکیده فارسی مقاله |
گردشگری یکی از صنایع بزرگ در جهان است. گردشگری ورزشی از تلفیق ورزش و گردشگری بهوجود می آید ، یکی از عواملی که بر توسعه گردشگری ورزشی کشور اثرگذار است منابع طبیعی آن کشور است. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیرآموزش ورزشهای آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان نوشهر است. اهداف فرعی آن بررسی عواملی مانند: مدیریت، تبلیغات و بازاریابی، امکانات و تأسیسات، زیرساختها در توسعه و جذب گردشگر ورزشهای آبی- ساحلی از دیدگاه کارشناسان و گردشگران میباشد. این تحقیق از نوع توصیفی است، جامعه آماری آنرا کارشناسان و گردشگران آبی– ساحلی شهرستان نوشهر وحومه تشکیل داده که حدود1400نفر میباشند. نمونه آماری شامل، 50 نفر کارشناس و 250 نفر گردشگرآبی-ساحلی میباشد. ابزار اندازهگیری، پرسشنامه محقق ساخته که پایایی آن برابر 91% محاسبه شد. دادههای آماری با استفاده از روش تحلیل عاملی تأییدی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات و بازاریابی با ضریب کوواریانس 86% درصد مهمترین عامل تأثیر در توسعه و جذب گردشگر ورزشهای آبی- ساحلی در شهرستان نوشهر است. مدیریت با ضریب کوواریانس 85% درصد، امکانات و تأسیسات با ضریب کوواریانس 71% درصد و زیرساختها با ضریب کوواریانس 59% درصد در اولویتهای بعدی عوامل تاثیرگذار در ورزشهای آبی- ساحلی بر صنعت گردشگری شهرستان نوشهر قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The effect of water sports training on coastal tourism in the city of Nowshahr |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The main purpose of this study is to investigate the effect of coastal-water sports on the tourism industry in Nowshahr. Its secondary goals are to examine factors such as: management, advertising and marketing, facilities and accommodations, and infrastrucyures in the development and attraction of coastal-water sports athletics from the point of view of experts and tourists. This research is descriptive. The statistical population of this study is the experts and tourists of the coastal-water sports in Noshahr and suburb which is about 1400 people. The statistical sample includes 50 experts and 250 coastal-water tourists. Measurement tool: A researcher-made questionnaire with a reliability of 91%. For statistical analysis, the data were analyzed using an analytical factor-confirmatory method. Results: Advertising and marketing with a coefficient of covariance of 86% is the most important factor in the development and attraction of coastal-water sports athletes in Nowshahr. Management with a coefficient of covariance of 85%, facilities and installations with a coefficient of covariance of 71% and infrastructure with a coefficient of covariance of 59% were the next priorities affecting the coastal-water sports on the tourism industry of Nowshahr. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد سنایی | استادیار مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی چالوس (Islamic azad university of chaloos)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_28868_28e3f380ae43b79e730efebf102f118a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-528365.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|