|
مطالعات رسانه ای، جلد ۹، شماره ۴(پیاپی ۲۷)، صفحات ۱۳۷-۱۵۰
|
|
|
عنوان فارسی |
نقش رسانههای تخصصی حوزه حمل و نقل در توسعه گردشگری ملی |
|
چکیده فارسی مقاله |
پدیده گردشگری بهعنوان یک پدیده اجتماعی یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا محسوب میشود. صنعت گردشگری بزرگترین و متنوعترین صنعت در دنیا به حساب میآید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیرساختها میدانند. صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نیز مینامند. گذر از عصر صنعتی به دوران طلایی عصر اطلاعات فضایی جوامع اطلاعاتی را با تغییر روبه رو کرده است. با توجه به پتانسیلهای فراوان گردشگری و امکانات بیشمار تکنیکی، فنی و نیروی انسانی فراوان در ایران باید از این موج و فرصتهای حاصله از تحول اطلاعاتی در تغییرات فناوری گردشگری استفاده کنیم. در این مقاله نقش کلیه رسانههای داخلی که بهصورت کاملاً تخصصی بر حوزه حمل و نقل متمرکز میباشند در توسعه صنعت گردشگری مورد بررسی قرار گرفته است و با توجه به جامعه آماری نسبتاً محدودی که رسانههای مزبور داشتهاند، نتایج بهدست آمده از عدم برخورداری این رسانهها از جذابیت بصری و شاخصههای رسانه فعال حاکی است که در نتیجه نشان میدهد شمار مخاطبان این رسانهها و میزان اثرگذاری آنها در تشویق مخاطبان به گردشگری پایین و اندک میباشد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رسانههای تخصصی، حمل و نقل، توسعه گردشگری، |
|
عنوان انگلیسی |
The Role of Transportation Media in Development of National Tourism Industry |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Tourism phenomenon as a social phenomenon is one of the world industries that improve the situations for finding jobs. The tourism industry is considered the biggest and most renowned in the world. Many countries have this dynamic industry as the main source of income, employment, private sector development and infrastructure development. The tourism industry today is so important in economic and social development that economists also call that the invisible export. From the industrial age to the information age that is the golden age of the information societies we are faced with change. Given the huge potential of tourism and numerous technical facilities, technical and human resources are abundant in Iran and opportunities resulting from this wave of change in information technology changes our tourism. In this article the role of all domestic media that are highly specialized in the field of transport are focused on the development of the tourism industry is examined and given the relatively small population that had the media, the results of lack of visual appeal and characteristics of active media outlets suggest that the result shows the audience of the media and the impact on the audience that cause less tourism in Iran. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Specialized media, transportation, Tourism Development |
|
نویسندگان مقاله |
اکبر نصراللهی | عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
فرزانه شریفی | عهده دار مکاتبات
محمدرضا حقیقی | mohammad reza دانشجوی دکترای علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال (Islamic azad university of tehran north)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8225_73eed3ec01fadeee114b14da1ea08f27.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-492949.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|