مطالعات رسانه ای، جلد ۹، شماره ۴(پیاپی ۲۷)، صفحات ۸۹-۱۰۶

عنوان فارسی بررسی شیوه‌های بازنمایی قومیت‌های ایرانی در شبکه‌های اجتماعی مجازی
چکیده فارسی مقاله ظهور شبکه­های اجتماعی در دنیای جدید فرصت­های بی­نظیری را برای گروه­هایی که تا اکنون شانس رسانه­ای شدن را نداشتن، فراهم نموده است. تولد هزاران وبلاگ، شبکه­های اجتماعی و رسانه­های کاربرمحور، انسان­ ایرانی را پیش از در برقراری ارتباط و بیان دغدغه­های قومی –  فرهنگی خویش توانمند نموده است. ایران به لحاظ تنوع قومی، فرهنگی و نژادی کشور بی­نظیری است که از پتانسیل­های بیشماری جهت حضور در فضای مجازی برخوردار است. طی چند سال گذشته قومیت­های ایرانی با ظهور شبکه های اجتماعی فرصت بی­نظیری برای آنچه تا اکنون توانایی نمایش ان را نداشتند، فراهم نموده است. پژوهشی که پیش رو دارید تلاشی است برای بررسی شیوه های بازنمایی قومیت­های ایرانی در فیس‌بوک. محقق با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی مطالب قومیتی در این رسانه پرداخته است. نتایج این تحقیق نشان از تجلی مفاهیم فرهنگی قومیت­های ایرانی در این رسانه دارد.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله جامعه اطلاعاتی، جامعه شبکه‌ای، فیس‌بوک،

عنوان انگلیسی Examining Practices of the Iranian Ethnic Representation in Virtual Social Networks
چکیده انگلیسی مقاله The emergence of social networks in the modern world a unique opportunity for the groups that has no chance of being media is provided. Birth thousands of blogs, social networks and user centered media, Iranians before communicating and expressing their cultural and ethnic concerns is strong. Due to the diversity of ethnic, racial, cultural and unique country that has a lot of potential to have a presence in cyberspace. Over the past few years with the advent of social networking Iranian ethnic group has the ability to display a unique opportunity for what it did not provide Ahead of you is an effort to explore ways of representing the Iranian ethnic group in Facebook. Researcher uses content analysis to examine the contents of ethnic media in this regard. The results showed that the expression of cultural notions of Iranian ethnic group in the media
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Information society, social networking, Facebook

نویسندگان مقاله حمیده گوهری |
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران عهده دار مکاتبات
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

بهاره بخشی |
عضو هیئت علمی پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دماوند (Islamic azad university of damavand)

سید حمید رضوی | seyed hamid
کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دماوند (Islamic azad university of damavand)


نشانی اینترنتی http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8222_8d1995a8668cf472710fedbe23de5854.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-492946.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات