|
مطالعات رسانه ای، جلد ۹، شماره ۴(پیاپی ۲۷)، صفحات ۸۹-۱۰۶
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی شیوههای بازنمایی قومیتهای ایرانی در شبکههای اجتماعی مجازی |
|
چکیده فارسی مقاله |
ظهور شبکههای اجتماعی در دنیای جدید فرصتهای بینظیری را برای گروههایی که تا اکنون شانس رسانهای شدن را نداشتن، فراهم نموده است. تولد هزاران وبلاگ، شبکههای اجتماعی و رسانههای کاربرمحور، انسان ایرانی را پیش از در برقراری ارتباط و بیان دغدغههای قومی – فرهنگی خویش توانمند نموده است. ایران به لحاظ تنوع قومی، فرهنگی و نژادی کشور بینظیری است که از پتانسیلهای بیشماری جهت حضور در فضای مجازی برخوردار است. طی چند سال گذشته قومیتهای ایرانی با ظهور شبکه های اجتماعی فرصت بینظیری برای آنچه تا اکنون توانایی نمایش ان را نداشتند، فراهم نموده است. پژوهشی که پیش رو دارید تلاشی است برای بررسی شیوه های بازنمایی قومیتهای ایرانی در فیسبوک. محقق با استفاده از روش تحلیل محتوا به بررسی مطالب قومیتی در این رسانه پرداخته است. نتایج این تحقیق نشان از تجلی مفاهیم فرهنگی قومیتهای ایرانی در این رسانه دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
جامعه اطلاعاتی، جامعه شبکهای، فیسبوک، |
|
عنوان انگلیسی |
Examining Practices of the Iranian Ethnic Representation in Virtual Social Networks |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The emergence of social networks in the modern world a unique opportunity for the groups that has no chance of being media is provided. Birth thousands of blogs, social networks and user centered media, Iranians before communicating and expressing their cultural and ethnic concerns is strong. Due to the diversity of ethnic, racial, cultural and unique country that has a lot of potential to have a presence in cyberspace. Over the past few years with the advent of social networking Iranian ethnic group has the ability to display a unique opportunity for what it did not provide Ahead of you is an effort to explore ways of representing the Iranian ethnic group in Facebook. Researcher uses content analysis to examine the contents of ethnic media in this regard. The results showed that the expression of cultural notions of Iranian ethnic group in the media |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Information society, social networking, Facebook |
|
نویسندگان مقاله |
حمیده گوهری | دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تهران عهده دار مکاتبات سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
بهاره بخشی | عضو هیئت علمی پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دماوند (Islamic azad university of damavand)
سید حمید رضوی | seyed hamid کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی، پردیس علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دماوند (Islamic azad university of damavand)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8222_8d1995a8668cf472710fedbe23de5854.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-492946.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|