|
مطالعات رسانه ای، جلد ۹، شماره ۴(پیاپی ۲۷)، صفحات ۶۳-۷۶
|
|
|
عنوان فارسی |
رسانههای اجتماعی و مدیریت ارائه خدمات بانکی به نسل دیجیتال با رویکرد نظریه استفاده و رضایتمندی |
|
چکیده فارسی مقاله |
در بسیاری از کشورهای توسعه یافته بانکداری خرد به استفاده از شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک، یوتیوب و غیره مبادرت ورزیده تا از این طریق با بخش عمدهای از مشتریان خود که عمدتاً از نسل دیجیتال هستند، در فضائی ملموس با این نسل، که هماناً گسترهای مجازی است، ارتباط برقرار نمایند. اهمیت محیطهای مجازی همچون زندگی ثانویه (second life) آنچنان قابل ملاحظه بوده که شاهد پیدایش و ابداع واحدهای پولی جدید مانند لیندن دلار، بیت کوین و غیره هستیم که رسماً واحدهای پولی رایج در دنیا را به چالش کشیدهاند. در این مقاله 3 تاثیر ناظر بر فرصت ورود به دنیای شبکههای اجتماعی به بحث گذارده میشود که شاید برای بانکهائی که تمایل به ایجاد تغییر و ورود به عرصههای مجازی مطلوب نسل دیجیتال را دارند مفید واقع گردد. نظریه استفاده و رضایتمندی در این مقاله مدنظر بوده و تلاش میشود طی انطباق با نظریه فوق فرصتهای بهرهجوئی از شبکههای اجتماعی در ارائه خدمات بانکی لحاظ گردد. هدف پژوهش دسترسی به مشتریان نسل دیجیتال با توجه به فضای مأنوس رسانههای اجتماعی و اینترنت برای ایشان است. آیا بهکارگیری رسانههای اجتماعی موجب دسترسی بیشتر به مشتریان نسل دیجیتال می شود؟ آیا این دسترسی موجب کاهش هزینههای بانک در جذب مشتری میگردد؟ آیا ایجاد فضای شبکههای اجتماعی و ارائه خدمات بانکی درون این قبیل رسانهها موجبات اعتماد این نسل را فراهم میسازد؟روش پژوهش اکتشافی و شامل مطالعه کتابخانهای در خصوص زمینه کاربرد رسانههای اجتماعی و ارائه خدمات به نسل دیجیتال با رویکرد نظریه استفاده و رضایتمندی است. نتیجه پژوهش حاکی از آن است که ارائه خدمات بانکی در فضای رسانههای اجتماعی میتواند به دسترسی به مشتریان نسل دیجیتال، کاهش هزینهها و اعتمادسازی مجدد مشتریان این نسل منتهی گردد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Social Media and Managing to Provide Bank Services to the Digital Generation Through the Use and Gratification Theory Approach. |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
In many developed countries the retail banking has been engaged with the use of social networks such as face book, you tube, etc so that the banks will be able to communicate with the bulk of their customers who are mainly from the digital generation in a tangible space to this generation which is the virtual world. The importance of virtual environments such as second life has been so remarkable that we confront the creation and introduction the new currencies like linden dollar, bit coin, etc which have challenged the common currencies in the world. In this article three impacts regarding the opportunity of entering to the world of social media are being discussed that might be fruitful for the banks willing to change and involving the virtual areas desired by the digital generation. The use and gratification theory is being considered in this article and the author tries to adapt the theory to the opportunity of utilizing the social media in banking services. The goal of the research is reaching the customers of digital generation. Does the use of social media cause the reaching to digital generation customers? Does this use reduce the cost of finding new customers? Does it regain the confidence of digital generation customers? The research method is explorative dealing with library studies on social media and providing bank services considering the use and gratification theory. The findings show that using social media in providing bank services to the digital generation customers will lead to reaching these customers, reducing costs, and regaining the confidence. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
علیاکبر فرهنگی | علیاکبر عضو هیئتعلمی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مجید حیدری | دانشجوی دکترای مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران عهدهدار مکاتبات سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8220_c70c64c50fb0d5adabf64470cd618527.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-492944.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|