مطالعات رسانه ای، جلد ۱۰، شماره ۱(پیاپی ۲۸)، صفحات ۲۵-۳۶

عنوان فارسی بررسی تاثیر تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بر مخاطبان نمونه موردی: (شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توییتر)
چکیده فارسی مقاله استفاده ازفناوری‌های جدید ارتباطی به­ویژه شبکه‌های اجتماعی در دهه‌های اخیر ما را وارد عصر و جامعه تازه‌ای کرده است، بطوری که اندیشمندانی چون دانیل بل آن را جامعه فرا صنعتی و مانوئل کاستلز جامعه‌ای شبکه‌ای نامیده‌اند. فناوری‌های جدید فاصله مکانی را از بین برده و بر توان انسان‌ها برای مراوده با یکدیگر افزوده است. انسان امروزی با کمک ابزارهای ارتباطی، مانند اینترنت، توانسته است که گروه‌ها و جماعت‌هایی دور از هم، اما در دسترس، خلق کند. شبکه‌های اجتماعی یکی از با نفوذترین تکنولوژی‌های جدید ارتباطی است که همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر عظمت نفوذ خود قرار داده است و به نوعی همه ابعاد حیات فردی و جمعی ما متاثر از این تکنولوژی ارتباطی‌ است. شبکه‌های اجتماعی فیس­بوک وتوییتر توانسته‌اند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند که در این مقاله در پی یافتن علل اصلی افزایش گرایش مخاطبان به تکنولوژی‌های جدید ارتباطی بویژه شبکه‌های اجتماعی چون فیس‌بوک و توییتر هستیم. در این پژوهش از روش پیمایشی استفاده شده است. به صورت نمونه‌گیری سهمیه‌ای‌360 نفر از اعضای این شبکه‌ها (فیس بوک وتوییتر) انتخاب شد و از طریق پرسشنامه الکترونیکی اطلاعات گرداوری شده است. اطلاعات و داده‌های مورد نظر این تعداد پرسش‌نامه جمع‌آوری و با استفاده از نرم افزار کامپیوتری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه اجتماعی، فیس‌بوک، توییتر. ،

عنوان انگلیسی The Effect of the New Social Networks (E.G. Facebook and Twitter) on People
چکیده انگلیسی مقاله The use of the latest communication technology especially the social networks in the recent decades has entered us into a new era, to the point that the scientists such as daniel bell has called it the ''ultra industry society'' and manual castles has called it '' the network society'' . These latest technologies have deemed the distance meaningless and have increased the ability to communicate. The 21st century person has been able to create groups that are far away yet available. The social networks are one of the most effective ways of communication in todays world, which have influenced all the aspects of people's live, and in a way they could attract a lot of followers and fans,these social networks are facebook and twitter. In this article we are going to discuss the reason why the social networks such as facebook and twitter have so many fans. 360 people have been randomly chosen from twitter or facebook and been asked to fill in an electronic questionnaire for the survey. All the data has been analysed gathered from these questionnaires and by means of a computer software.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social Network, face book, twitter

نویسندگان مقاله محمد سلطانی فر |
-

جهانگیر بخشی |
-

علیرضا حسنی خلیلی | hasani khalili
عهده دار مکاتبات


نشانی اینترنتی http://mediastudies.srbiau.ac.ir/article_8227_16589f1653312c8562d4c86bb46664a5.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1752/article-1752-492931.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات