آموزش علوم دریایی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۳۱-۴۷

عنوان فارسی بررسی رابطه بین آموزش ضمن خدمت دریایی و مولفه‌های سازمان یادگیرنده در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین آموزش‌های ضمن خدمت دریایی با مولفه‌های سازمان یادگیرنده دردانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) می‌باشد. روش پژوهش، توصیفی- همبستگی و جامعه آماری آن، 340 نفر از کارکنان بالای 10 سال خدمتِ دانشگاه علوم دریایی می‌باشد که، به صورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای با استفاده از جدول مورگان 191 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطلاعات ، علاوه بر منابع کتابخانه‌ای و مشاهده، استفاده از پرسشنامه می‌باشد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد و برای آزمودن سوال‌های پژوهش و بررسی معناداری از آزمون‌های آماری همبستگی پیرسون، اسپیرمن و تجزیه و تحلیل واریانس یک راهه و آزمون کولموگراف - اسمیرنف استفاده گردید. یافته‌های تحقیق نشان دادکه بین آموزش ضمن خدمت دریایی و مولفه‌‌های الگوی ذهنی، یادگیری تیمی و آرمان مشترک رابطه معنی‌دار وجود دارد و بین آموزش ضمن خدمت دریایی و مولفه‌های قابلیت فردی و تفکر سیستمی رابطه معنی‌دار وجود ندارد. از این رو، بین آموزش ضمن خدمت دریایی و سازمان یادگیرنده همبستگی مثبت معنی‌دار وجود دارد. (در سطح 039/0≥P، دو دامنه ).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Relationship between in-Service Training and Leaning Organization Components in Imam Khomeini Maritime University
چکیده انگلیسی مقاله The goal of this research is to examine the relationship between in-service training and learning organization components in Imam Khomeini Maritime University. Research method is descriptive survey and the population includes 340 personnel of Imam Khomeini Maritime University who have more than 10 years’ job experience at the university. Then 191 of them were selected randomly based on Morgan sampling table. In addition to library resources and observation, a questionnaire was used in data collection procedure. Inferential and descriptive statistical analyses were done. In order to test the research questions, Pearson correlation test, Spearman test and one-way analysis of variance and Kolmogorof - Smirnov test were run. Results of research indicated that there is a significant correlation between marine in-service training and Mental Models as well as Team Learning and Shared Vision Components, but there is no significant correlation between marine in-service training and Personal Mastery and system approach components, therefore, there is a significant positive correlation between marine in-service training and learning organization (p-value< 0/039).
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله فرزاد صدیقی |
استاد دانشگاه علوم دریایی امام خمینی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)

کامیان خزایی |
استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی چالوس (Islamic azad university of chaloos)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_20274_c6bb697b07c7e0338e65afd034239d90.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-322438.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات