آموزش علوم دریایی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۵۲-۶۶

عنوان فارسی تأثیر خودشیفتگی بر عملکرد مدیران دانشگاه‌های ساحلی و دریایی جنوب کشور
چکیده فارسی مقاله هدف از این تحقیق بررسی تاثیر خودشیفتگی بر عملکرد مدیران دانشگاهی استان‌های ساحل جنوبی ایران پرداخته شده است. ویژگی‌های شخصیتی در هر فرد می‌تواند اثر مثبت یا منفی بر روی او و اعمالش بگذارد. از آنجایی که افراد در سازمان‌های مختلف مشغول به کارند، این ویژگی‌ها می‌تواند بر کارکرد سازمانی آنها نیز تاثیر بگذارد. از جمله ویژگی‌هایی که در برخی افراد مطرح است، خودشیفتگی است. این ویژگی می‌تواند بر عملکرد سازمانی افراد تاثیرگذار باشد. از جمله سازمان‌های مهم و تاثیرگذار در هر جامعه‌ای دانشگاه‌ها می‌باشند که با توجه به اهمیت وجودی آنها، تحقیق حاضر صورت گرفته است. در این تحقیق که از طریق پرسشنامه انجام شده است، 300 پرسشنامه از میان مدیران دانشگاه‌های ساحلی جنوب کشور جمع‌آوری شد. پرسشنامه دارای روایی محتوایی و پایایی لازم (میزان ضریب آلفای کرونباخ: برای سئوالات خودشیفتگی 812/0 و تمایل به یادگیری 870/0) نیز بود. پس از آزمون‌هایی که توسط نرم‌افزارهای SPSS و Lisrel انجام شد، مشخص گردید که توجیه واقعیت‌های سازمانی، خودپرستی اسنادی، استحقاق، برتری جوئی و بدگمانی در اساتید و مدیران دانشگاهی از طریق تاثیر بر تمایل به یادگیری بر عملکرد دانشگاهی آنان تاثیر معناداری دارد؛ همچنین، عدم همدلی، خود بزرگ و انتقاد ناپذیری در اساتید و مدیران از طریق تاثیر بر تمایل به یادگیری بر عملکرد دانشگاهی تاثیر معناداری ندارد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اساتید و مدیران دانشگاهی، خودشیفتگی، عملکرد، یادگیری،

عنوان انگلیسی Effect of Narcissism on the south coast of university administrators
چکیده انگلیسی مقاله Personality characteristics of each person can be positive or negative effect on him and his actions. Since people are employed in various organizations, this feature can also affect organizational performance. Including features that some people have suggested, is narcissism. This property may be impacting on organizational performance ever. Among the most important and influential organizations in each communities University which, according to their importance, this study examines the impact of narcissism on the performance of university administrators, is the southern coast of Iran. This research was conducted through questionnaires, 330 questionnaires were distributed and 300 were collected questionnaires. Questionnaire for content validity and reliability (Cronbach's alpha coefficient for 0.812 of the questions narcissism and desire to learn 0.870) as well. After testing the software SPSS and Lisrel was determined that the facts justify corporate documents selfishness, entitlement, dominance and suspicion of university professors and administrators, through their effects on academic performance, their willingness to learn the effect there is also a lack of empathy, and unexceptionable Khvdbzrg teachers and administrators on the impact on the willingness to learn has no significant effect on academic performance.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله وحید ریگی |
مربی مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

ابوطالب مطلبی |
استادیار مدیریت آموزشی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی ره نوشهر
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (Imam khomeini naval university of noshahr)

حسین نصرتی ناهوکی | nosrati nahooki
مربی مدیریت کارآفرینی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

حمیدرضا تهمک |
فارغ التحصیل دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار (Chabahar university)


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_20281_4e15be2221b70960ffdc8ac081c5214a.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-322433.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات