مدیریت بازاریابی، جلد ۱۰، شماره ۲۶، صفحات ۷۵-۹۲

عنوان فارسی عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کننده با توجه به محصولات سبز مبتنی برتئوری ارزش مصرف
چکیده فارسی مقاله این مقاله شامل تئوری ارزش مصرف به منظور تعیین عوامل موثر بر رفتار انتخابی مصرف کنندگان نسبت به محصولات سبز می­باشد و با توجه به نگرانی­ها و دیدگاه­ های مختلفی که مصرف کنندگان نسبت به محیط زیست دارند، به بررسی این که آیا تفاوت­ های قابل توجهی در مقادیر مصرف و رفتار انتخابی مصرف کننده وجود دارد یا خیر می پردازد. روش تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی بوده، جامعه مورد بررسی مصرف کنندگان مواد شوینده و بهداشتی استان قزوین بودند که به طور تصادفی 472 نفر به سوالات پاسخ دادند. با استفاده از داده­های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه و تجزیه و تحلیل آن­ها از روش معادلات ساختاری به بررسی میزان تاثیر هر یک از این شاخص­ها بر رفتار انتخابی پرداخته و به این نتیجه رسیدیم که از بین تمامی ابعاد درک شده مشتری در این تحقیق که شامل ارزش کیفیت، ارزش قیمتی، ارزش اجتماعی، ارزش احساسی، ارزش شرطی و ارزش شناختی بودند. ارزش اجتماعی و ارزش کیفیت بالاترین تاثیر را بر روی رفتار انتخابی مصرف کننده نسبت به محصولات سبز داشتند و ارزش قیمتی برای مصرف کننده از اهمیت زیادی برخوردار نمی­باشد. به دنبال کیفیت بالا، تازگی و جدید بودن محصول، کسب رضایت اجتماعی، شرایط ویژه و خاص به ازای خرید محصول سبز می­باشد و نسبت به قیمت بالای محصولات سبز حساسیت چندانی ندارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Influencing Factors on Consumer Choice Behavior Regarding Green Products Based on Theory of Consumption Values
چکیده انگلیسی مقاله This paper contains the theory of consumption values​​ to determine the influence factors on consumer choice behavior regarding green products.According to the different concerns and perspectives that consumers have towards the environment, to examine whether significant differences in the levels of consumption and consumer choice behavior, there is will. Research method was descriptive survey, the society were the Cleaning and hygiene consumers and randomly472 of Qazvin people responded to the questions. Using the data collected through the questionnaire and analysis of structural equation modeling to assess the impact of each of the so indices choice behavior dealt. And reached the conclusion that the client understands all aspects of the research, including the quality, price, value, social value, emotional value, the value provided and conditional value and epistemological value. Social values​​ and the quality is highest impact ton consumer choice behavior towards green products and worth the price to the consumer is not very important. Our results indicate that consumers are looking for high quality, fresh new products; the acquisition of social satisfaction, special conditions for the purchase of green products and is not very sensitive to the high price of green products.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید علیرضا سید صالحی | seyed alireza syed salehi
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)

مهناز کاظمی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی ، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، قزوین، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین (Islamic azad university of qazvin)


نشانی اینترنتی http://jomm.srbiau.ac.ir/article_6376_1227.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1740/article-1740-267194.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات