|
رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، جلد ۱۰، شماره ۳۸، صفحات ۰-۰
|
|
|
عنوان فارسی |
تدوین الگوی بازاریابی از طریق اینترنت در ورزش: مورد مطالعه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی |
|
چکیده فارسی مقاله |
پیشرفتهای علمی تمامی حوزهها را درگیر خود نموده است. صنعت ورزش برای جا نماندن از سایر صنایع ناچار به استفاده از روشهای نوین بازاریابی است. بنابراین این تحقیق باهدف تدوین الگوی بازاریابی الکترونیکی در ورزش انجام شد. روش تحقیق توصیفی – همبستگی و پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران، اساتید و کارشناسان آشنا با تجارت الکترونیک و بازاریابی ورزشی با شرط حداقل 3 سال سابقه تجربی یا مطالعاتی به تعداد حدود 5000 نفر بود. 384 نفر به روش نمونهگیری تصادفی نسبی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته بعد از تائید روایی صوری، روایی محتوا، روایی سازه و پایایی برای جمعآوری اطلاعات استفاده شد. پس از جمعآوری دادهها، از طریق نرمافزارهای آماری اقدام به تجزیهوتحلیل دادهها شد. همچنین از بین عوامل موثر بر بازاریابی از طریق اینترنت در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بالاترین بار عاملی مربوط به عوامل حقوقی و عوامل مدیریتی بود. میتوان گفت که عدم استفاده از روشهای نوین در بازاریابی ورزشی به ویژه روشهای مبتنی بر اینترنت، بازدهی و بهره وری شرکتهای ورزشی را پایین آورده و قدرت رقابت را از آنها خواهد گرفت. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی ورزشی، صنع ورزش، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی |
|
عنوان انگلیسی |
Developing an Internet Marketing Model in Sports: A Case Study of Sports Facilities Development and Maintenance Company |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Scientific advances have affected all fields. The sports industry has to use new marketing methods to stay ahead of other industries. Therefore, this study was conducted to develop an e-marketing model in sports. The research method is descriptive-correlational and survey. The statistical population of the study included all managers, professors and experts familiar with e-commerce and sports marketing with at least 3 years of experimental or study experience of about 5,000 people. 384 people were selected as a sample by relative random sampling. A researcher-made questionnaire was used to collect information after confirming face validity, content validity, construct validity and reliability. After collecting the data, the data were analyzed using statistical software. Also, among the factors affecting Internet marketing in the company of development and maintenance of sports venues, the highest factor was related to legal and managerial factors. It can be said that not using new methods in sports marketing, especially Internet-based methods, will reduce the efficiency and productivity of sports companies and take away their competitive power. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Providing model , e-marketing of Sport Iran , Marketing Performance , Development and Maintenance of Sport Facilities Company of Iran |
|
نویسندگان مقاله |
نگین روفه گری نژاد | negin roufegari nrjad دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی ، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران شمال ، ایران
ابوالفضل فراهانی | abolfazl farahani استاد تمام ، گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
علی محمد صفانیا | ali mohamad safania استاد گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
علی اصغر درودیان | ali asgar doroudian استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://ntsmj.issma.ir/browse.php?a_code=A-10-1357-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|