|
آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۶۸-۷۹
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر گرایش به یادگیری الکترونیکی بر قصد استفاده از رسانه های اجتماعی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر) |
|
چکیده فارسی مقاله |
چکیدهپیشرفت سریع فناوری اطلاعات و کاربرد وسیع آن در تمامی بخشهای زندگی، جامعه امروز را با تغییرات بیسابقهای مواجه کرده است. رشد سریع فنآوری اطلاعات و ارتباطات باعث تغییر در روشهای انجام امور و ارائه خدمات شده است. یکی از مهمترین حوزههایی که با ورود فنآوری اطلاعات دستخوش تغییرات شده، حوزهی یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها است. در همین زمینه استفاده واقعی کاربران از سیستمهای یادگیری الکترونیکی همواره مورد توجه دانشجویان بوده است. با توجه اهمیت موضوع، تحقیق حاضر قصد دارد تا به بررسی عوامل مؤثر بر قصد استفاده از یادگیری الکترونیکی در رسانههای اجتماعی بپردازد. این تحقیق ازنظر روش از نوع توصیفی و همبستگی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل، دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر میباشد. جهت جمعآوری اطلاعات تحقیق از پرسشنامه استفاده شد که درمجموع نتایج این پژوهش از تجزیهوتحلیل 346 پرسشنامه تکمیلشده معتبر میباشد. تجزیهوتحلیل دادهها بر اساس روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار PLS نشان داد که سهولت استفاده و قصد اشتراک بر قصد استفاده از رسانههای اجتماعی اثرگذار هستند و سبک یادگیری باعث تعدیل اثرات نامبرده میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
یادگیری الکترونیکی، سبکهای یادگیری، رسانههای اجتماعی، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of E-Learning Attitude on Intention to Use Social Media (Case Study: Students of Imam Khomeini Naval University of Nowshahr) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Today's society has faced unprecedented changes due to the rapid development of information technology and its widespread application in all areas of life. The rapid growth of ICT has changed the way we do business and deliver services. One of the most important areas that has changed with the advent of information technology is the field of e-learning in universities. In this regard, students' actual use of e-learning systems has always been of interest to students. Given the importance of this topic, this study aims to investigate the factors affecting the intention to use e-learning in social media. This is a descriptive correlational study and it is an applied research. The statistical population of the study consisted of students of Nowshahr Imam Khomeini Naval University. Questionnaire was used to collect research data. In total, 346 questionnaires were completed and validated. Data analysis based on structural equation method using PLS software indicated that ease of use and intent to share influences the use of social media and the learning style mediates the so-called effects. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
یادگیری الکترونیکی, سبکهای یادگیری, رسانههای اجتماعی |
|
نویسندگان مقاله |
ابوالفضل دانایی | استادیار گروه مدیریت رسانه، واحد سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی، سمنان، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_245623_ca85a801b828337acac809f7ceff4911.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|