|
آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۵۵-۶۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر مدیریت دانش با رویکرد جهادی بر مهارتهای مدیران موردمطالعه( دانشگاه آموزشی نظامی) |
|
چکیده فارسی مقاله |
اهمیت و جایگاه مدیریت دانش در دانشگاه به عنوان نهادی انقلابی که مسؤلیت تربیت وتزکیه و آموزش مدیران و فرماندهان را برعهده دارد و دارای نیروی انسانی فراوان و حوزههای کاری متنوعی است، دو چندان میباشد. در این میان نقش مدیران دانشگاه در فرهنگسازی و در نتیجه پیادهسازی موفق سیستمهای مدیریت دانش با رویکرد جهادی بسیار برجسته و اساسی میباشد. هدف عمده پژوهش حاضر تبیین مؤلفه های مدیریت دانش با رویکرد جهادی است. با مراجعه به متون مربوط به موضوع تحقیق، اقدام به جمعآوری مطالب و تهیه مدل چارچوب نظری نموده و همزمان پرسشنامه موجود و مطلوب تهیه شده که با استفاده از روش روایی میزان توافق بررسی و اصلاح شدند. آنگاه با استفاده از آزمون کرونباخ، پایایی سؤالات پرسشنامه و مؤلفههای آن بررسی و مورد تأیید قرار گرفتند، سپس از بین حدود 80 نفرجامعه آماری هدفمند و نخبگان با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 54 نفر بهطور تصادفی پرسشنامه ارائه گردید و پس از تکمیل مورد تحلیل قرار گرفتند. با استفاده از نرمافزار آماری SPSS و Smart PLS تأثیر مولفههای مدیریت دانش با رویکرد جهادی بر مهارت های مدیران دانشگاه بررسی شد. پس از بررسی مؤلفههای مدیریت دانش با رویکرد جهادی مشخص شد که این شاخصها در 6 محور نیت الهی، انعطافپذیری، خدمت گذاری بیمنت، کار گروهی، رویکرد ولایی و تحولآفرینی قابل بررسی است. نتایج نشان داد که مدیریت دانش با رویکرد جهادی بر مهارتهای مدیران به تأثیر مثبت و معناداری دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانش، مدیریت دانش، رویکرد جهادی، مهارت های مدیران، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Knowledge Management with Jihadi Approach on the Managers’ Skills (Military Training University) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
The importance and position of knowledge management in the university as a revolutionary institution that is responsible for training and cultivating managers and commanders and has a large workforce and various fields of work, is twofold. Meanwhile, the role of university administrators in creating culture and as a result, successful implementation of knowledge management systems with a jihadist approach is very prominent and fundamental. The main purpose of this study is to explain the components of knowledge management with a jihadist approach. By referring to the texts related to the research topic, they collected the materials and prepared a theoretical framework model, and at the same time an existing and desirable questionnaire was prepared which was reviewed and modified using the validity method of the agreement. Then, using Cronbach's test, the reliability of the questionnaire questions and its components were checked and confirmed. Then, 54 people were selected randomly from a statistical population of 80 people through Cochran formula. Using SPSS and Smart PLS statistical software, the effect of knowledge management components with a Jihadi approach on the skills of university administrators was investigated. After examining the components of knowledge management with a jihadi approach, it was found that these indicators can be examined in the six axes of divine intention, flexibility, unpaid service, teamwork, provincial approach and transformation. The results showed that knowledge management with a jihadist approach has a positive and significant effect on managers' skills. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
دانش, مدیریت دانش, رویکرد جهادی, مهارت های مدیران |
|
نویسندگان مقاله |
عباسعلی سلمانی | استادیار دانشگاه امام حسین علیه السلام
حسن خلیلی | دانشجوی دکتری مدیریت سیستمها، دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام
اصغر صادقی | پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین علیهالسلام
|
|
نشانی اینترنتی |
http://rmt.iranjournals.ir/article_243667_50dcb247f3ae3b1f6b6e0b70bdbbe6bf.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|