آموزش علوم دریایی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۳۰-۴۸

عنوان فارسی طراحی و تبیین الگوی توانمندسازی کارکنان آموزشی برمبنای حکمرانی خوب با رویکرد آمیخته
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف طراحی و تبیین الگوی توانمندسازی کارکنان آموزشی دانشگاه پیام نور بر مبنای حکمرانی خوب با رویکرد آمیخته صورت پذیرفته است. این پژوهش به روش آمیخته و به‌صورت ترکیبی از روش کیفی و کمی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش در مرحله کیفی خبرگان علمی و سازمانی دانشگاه های استان آذربایجان غربی بوده که با استفاده از روش هدفمند و گلوله برفی با 16 نفر مصاحبه به عمل آمد و در بخش کمی نیز از 497نفر جامعه آماری (روسای/معاونین واحدها، روسای دانشکده‌ها، مدیران گروه‌های آموزشی، مدیران / معاونت‌ها و مسئولین اجرایی دانشکده‌های دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی ) ، 217 نفر حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه ای به دلیل پراکندگی جغرافیایی واحدهای دانشگاهی تعیین گردید. ابزار گردآوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه های نیمه ساختاریافته و در بخش کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته بوده است. داده‌های روش کیفی با استفاده از روش تحلیل مضمون و داده‌های روش کمی با استفاده از نرم‌افزار Amos20 تجزیه‌وتحلیل گردیده است. طبق یافته‌های به‌دست‌آمده، درمجموع 10 بعد و 27 مؤلفه توانمندسازی برمبنای حکمرانی خوب شناسایی شد که بر طبق نرم‌افزار این ابعاد که شامل مشارکت، حاکمیت قانون و ارزش‌ها، توسعه و آموزش، شفافیت، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، کنترل، سرمایه اجتماعی و ارتباطات، رهبری و مدیریت، هدف روشن و نتیجه گرایی و عدالت می‌باشد، تائید گردید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله توانمندسازی&،quot،، توانمندسازی سازمانی&،quot،، &،quot،، حکمرانی خوب&،quot،،

عنوان انگلیسی Designing and explaining the model of empowerment of educational staff based on good governance with a mixed approach
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to design and explain the empowerment model of Payame Noor University educational staff based on good governance with a mixed approach. This research has been done by mixed method and as a combination of qualitative and quantitative methods. The statistical population of the study was the qualitative stage of scientific and organizational experts of the universities of West Azerbaijan province. Using targeted method and snowball, 16 people were interviewed and in a small part of 497 people (heads / deputies of units, heads of faculties, Heads of departments, principals / deputies and executive officials of the faculties of Payame Noor University of West Azerbaijan Province), 217 people. The sample size was determined using Krejcie and Morgan table using cluster random sampling method due to the geographical distribution of university units. The data collection tool was a semi-structured interview in the qualitative part and a researcher-made questionnaire in the quantitative part. Qualitative method data was analyzed using content analysis method and quantitative method data was analyzed using Amos20 software. According to the findings, a total of 10 dimensions and 27 components of empowerment based on good governance were identified, which according to the software these dimensions include participation, rule of law and values, development and education, transparency, accountability, control, social capital and communications, leadership and Management is a clear goal and consequentialism and justice have been affirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله توانمندسازی&,quot,, توانمندسازی سازمانی&,quot,, &,quot,, حکمرانی خوب&,quot

نویسندگان مقاله سعید صادقیان قراقیه |
دانشگاه پیام نور؛ تهران؛ایران

رضا رسولی |
دانشگاه پیام نور؛ تهران ؛ ایران

غلامعلی طبرسا |
دانشگاه شهید بهشتی؛ تهرانٰ؛ ایران

علی قربانی |
دانشگاه پیام نور؛ تهران؛ ایران


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_245362_d062e75fa9cf4c7c84e90f645b86e3a9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات