نوآوری های مدیریت آموزشی، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۱۳۰-۱۴۵

عنوان فارسی ارایه مدل کیفی شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور
چکیده فارسی مقاله < p>این پژوهش به منظور ارایه مدل کیفی شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور ، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ 1519 کد مفهوم شناسایی ، کدگذاری و دسته بندی شده و در ادامه در سه مرحله نه بعد و 22 مولفه، تبیین و نهایتا با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 18 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. در پایان مدل شایستگی های حرفه ای مدرسان دانشگاه علمی کاربردی کشور در نه بعد شایستگی‌های دانش تخصصی (در3 مقوله) ، شایستگی‌های تدریس (در3 مقوله) ، شایستگی‌های توانایی‌های حرفه‌ای(در2 مقوله) ، شایستگی‌های مهارت‌های حرفه‌ای(در4 مقوله) ، شایستگی‌های نگرش حرفه‌ای(در2 مقوله) ، شایستگی‌های اجتماعی(در2 مقوله) ، شایستگی‌های فرهنگی(در2 مقوله) ، شایستگی‌های دانش سازمانی(در2 مقوله) و شایستگی‌های ارتباطی(در2 مقوله) ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شایستگی‌های حرفه‌ای، شایستگی‌های وظیفه‌ای، شایستگی‌های فرا وظیفه‌ای،

عنوان انگلیسی Presenting a qualitative model of professional competencies of the teachers of the University of Applied Sciences
چکیده انگلیسی مقاله < p >This study was conducted to provide a qualitative model of professional competencies of teachers of the University of Applied Sciences. Using inductive content analysis, 1519 concept codes have been identified, coded and categorized, and then in three stages, nine dimensions and 22 components were explained. Finally, using Delphi three-stage technique, these indicators were modified and adjusted among 18 scientific and executive experts. In the end, the model of professional competencies of teachers of the University of Applied Sciences was presented in nine dimensions as follows: specialized knowledge competencies (in 3 categories), teaching competencies (in 3 categories), professional competencies (in 2 categories), professional skills competencies (In 4 categories), professional attitude competencies (in 2 categories), social competencies (in 2 categories), cultural competencies (in 2 categories), organizational knowledge competencies 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله شایستگی‌های حرفه‌ای, شایستگی‌های وظیفه‌ای, شایستگی‌های فرا وظیفه‌ای

نویسندگان مقاله نورالدین کاظمی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

مجتبی معظمی |
استادیارگروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران(نویسنده مسئول)

اسماعیل کاوسی |
استاد گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

نازنین بنی اسدی |
دکتری مدیریت آموزشی و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jmte.riau.ac.ir/article_1846_a24071d39491e6a09a00a08bf231a298.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات