مدیریت بازاریابی، جلد ۱۶، شماره ۵۲، صفحات ۴۱-۶۵

عنوان فارسی تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند (مورد مطالعه: مشتریان تلفن همراه سامسونگ)
چکیده فارسی مقاله دامنه مصرف‌گرایی اخلاقی از مرزهای فرهنگی فراتر رفته و در نتیجه کیفیت، قیمت، رفتار اجتماعی، نوآوری و دیدگاه‌های اخلاقی باعث انتخاب مصرف‌کننده می‌شود. ﻫﺪف اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﻲ تأثیر ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند اﺳﺖ. اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از نظر هدف ﻛﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ روش ﮔﺮدآوری داده‌ها ﻣﺎﻫﻴﺖ ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ- ﭘﻴﻤﺎﻳﺸﻲ دارد. ﺟﺎﻣﻌه آﻣﺎری آن ﺷﺎﻣﻞ کیله ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﺷﺮﻛﺖ سامسونگ در شهر تهران اﺳﺖ ﻛﻪ از اﻳﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ روش نمونه‌گیری ﻏﻴﺮ احتمالی 384 ﻧﻔﺮ اﻧﺘﺨﺎب شدند. داده‌ﻫﺎی اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻃﺮﻳﻖ پرسش‌نامه (جاود و همکاران، 2019) جمع‌آوری ﺷﺪ. رواﻳﻲ پرسش‌نامه ﺑﻪ روش ﻇﺎﻫﺮی و ﻣﺤﺘﻮاﻳﻲ و ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ آن از ﻃﺮﻳﻖ آﻟﻔﺎی ﻛﺮوﻧﺒﺎخ ﺑﻪ تأیید رسید. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افراز اس پی اس اس و لیزرل استفاده شد. ﻳﺎﻓﺘه‌ها ﻧﺸﺎن داد ادراکات اخلاقی بر قصد خرید با نقش هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند تأثیر معنادار دارد. هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند بر قصد خرید تأثیر معنادار دارند. تأثیر ادراک اخلاقی بر هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان و اعتماد به برند به طور قابل توجهی توسط جنسیت، قدمت مشتری، تحصیلات و محل سکونت تعدیل شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله قصد خرید، ادراکات اخلاقی، هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان، اعتماد به برند، مصرف‌گرایی،

عنوان انگلیسی The Effect of Ethical Perceptions on the Purchase Intentions with the Role of Consumer–Corporate Identification and Brand Trust (Case Study: Samsung Mobile Customers)
چکیده انگلیسی مقاله The scope of moral consumerism transcends cultural boundaries and as a result quality, price, social behavior, innovation and ethical perspectives lead to consumer choice. The effect of ethical perceptions on the purchase intentions with the role of consumer–corporate identity and brand trust. Its statistical population includes all customers of Samsung in Tehran, from which 384 people were selected by non-probability sampling method. The data of this study were collected through the questionnaire of Javed et al. (2019). The validity of the questionnaire was confirmed by its visual and content methods and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha. SPSS and LISREL software were used in data analysis. The findings showed that ethical perceptions on the intention to buy with the role of consumer identity from the organization and trust in brands are significant. Consumer–corporate identification and brand trust are significant on the purchase intentions. The effect of ethical perception on consumer–corporate identification and brand trust was significantly adjusted by gender, customer age, education and location.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله قصد خرید, ادراکات اخلاقی, هویت‌پذیری مصرف‌کننده از سازمان, اعتماد به برند, مصرف‌گرایی

نویسندگان مقاله محمد علی نسیمی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

سمیرا پالی |
استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران


نشانی اینترنتی https://jomm.srbiau.ac.ir/article_18465_9d086abaeea96fbd8ab9ecb12cb284e5.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات