|
مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، جلد ۱۷، شماره ۴۲، صفحات ۷۳-۹۲
|
|
|
عنوان فارسی |
شناسایی چالشهای سیاستگذاری در تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
سیاستگذاری تبلیغاتی یکی از مهمترین وظایف نهادها و سازمان های دولتی بزرگ همچون وزارتخانهها برای سازمان های زیر مجموعه خود است. علیرغم این ضرورت، تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور فاقد سیاستگذاری است.از اینرو، هدف این پژوهش، شناسایی چالشهای سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در کشور در حوزههای جامعه شناختی، مدیریتی و اقتصادی- سیاسی بود. این پژوهش از نظر هدف، توسعهای و از نظر روش، کیفی بود که در آن از روش تحلیل مضمون استفاده شد. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حقوق ورزشی، تبلیغات، سیاستگذاری و مدیریت و بازاریابی ورزشی با حجم نامعلوم بود. با روش نمونهگیری هدفمند، 15 خبره مورد مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته قرار گرفتند و با معیار اشباع نظری، فرآیند تحلیل به اتمام رسید و کیفیت یافتهها نیز با بازکدینگ بخشی از دادهها مورد تایید واقع شد. مجموعه کدگذاریهای انجام گرفته به همراه انبوهی از یادنوشت های پژوهشگر نشان داد که چالشهای سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در ایران سه دسته اند: چالشهای مدیریتی، چالش های جامعه شناختی و چالشهای سیاسی- اقتصادی. چالشهای مدیریتی شامل ضعفهای شناختی و ضعفهای سیستمی بودند. میتوان با در نظر گرفتن چالشهای شناسایی شده در این تحقیق، سیاستگذاری تبلیغات صحهگذاری چهرههای ورزشی در ایران را تدوین کرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
واژگان کلیدی، سیاستگذاری، تبلیغات، صحهگذاری و چهرههای ورزشی، |
|
عنوان انگلیسی |
Identification of Policymaking Challenges in Sports Celebrities Endorsement Advertising in Iran |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Policymaking advertising is one of the important duties of public institutes and organizations such as ministries for their sub-organizations. In spite of this necessity, Sports celebrity endorsement advertising in Iran lacks policymaking. Therefore, the current research is to investigate policymaking challenges of sports celebrity endorsement advertising in Iran in the sociological, managerial and political-economic areas. Considering research objective, this is a developmental study and regarding research methodology, it was a qualitative one conducted using theme analysis. The research statistical population consisted of specialists of sports law, advertising, policymaking and sport management and marketing with an unknown volume. Using purposeful sampling method, 15 experts participated to the semi-structured, in-depth interview, and the process of analysis came to an end with theoretical saturation criterion. The quality of findings was also verified by recoding some of data. The set of conducted encodings together with a mass of notes taken by researchers showed that the policymaking challenges of sports celebrity endorsement advertising in Iran are of three types: managerial challenges, sociological challenges, and political-economic challenges. Managerial challenges include cognitive weaknesses and system weaknesses. Considering the identified challenges in this research, policies of sports celebrity endorsement advertising in Iran can be formulated. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
بهنام نقی پور گیوی | دکترای مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
غلامعلی کارگر | دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
سارا کشکر | دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
حبیب هنری | دانشیار، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://faslname.msy.gov.ir/article_284_b13d2ed18a8bcd5158167e687bb69603.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1158/article-1158-2468552.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|