اخلاق در علوم و فناوری، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۵۶-۶۳

عنوان فارسی شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر مدل وفاداری مشتری با محوریت شخصیت برند
چکیده فارسی مقاله زمینه: موضوع وفاداری مشتری به یک محصول یا علامت تجاری خاص ،اهمیت بسیاری در حیطه اقتصاد و تجارت دارد .وفاداری برای بسیاری از شرکت ها ،نوعی ابزار رقابتی شناخته شده و رشد بقای سازمان ها نیز به چگونگی وفاداری مشتریان آنها وابسته است. مشتریان اغلب با دادن شخصیت به برند ها برای آنها جنبه انسانی قائل می شوند و بازاریابان اکثر اوقات به کمک جایگاه یابی ،این ادراکات را ایجاد کرده یا تقویت می کنند. در این تحقیق به شناسایی عوامل اخلاقی موثر بر وفادرای مشتری با محوریت شخصیت برند پرداخته شده است. روش: پژوهش حاضر پژوهشی کیفی و مبتنی بر رویکرد داده بنیاد بود.  جامعه تحقیق مدیران ارشد و روسای شعب بانک ملت اصفهان بودند که 10 نفر از این خبرگان به صورت هدفمند با استفاده از نمونه گیری به روش اشباع به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات مصاحبه بود. در نهایت داده ها با  روش کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری گزینشی یا انتخابی در نرم افزار Maxqda  مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها:  بر اساس نتایج به دست آمده تعداد 73 کد باز از میان 401 مفهوم شناسایی شد. در بخش کدگذاری محوری، 73 کد اولیه در قالب 15 مقوله دسته بندی شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج تحقیق مشخص شد: ویژگی خدمات، ارزش مشتری، اعتماد برند (شرایط علی)، تصویر شرکت، عوامل سازمانی (شرایط زمینه ای)، رعایت قوانین و مقررات، مسئولیت پذیری، امانت داری، توجه به فعالیت های عام المنفعه (راهبردها) عوامل محیطی و رعایت موازین اسلامی (مداخله گر) ، حفاظت اطلاعات، رفتار اخلاقی کارکنان و اعتبار برند (پیامدها) در یک مدل پارادایمی از عوامل اخلاقی موثر بر وفاداری مشتری می باشند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عوامل اخلاقی، وفاداری مشتری، شخصیت برند

عنوان انگلیسی Identifying the Ethical Factors Affecting the Customer Loyalty Model with a Focus on Brand Personality
چکیده انگلیسی مقاله Background: The issue of customer loyalty to a particular product or brand is very important in the field of economics and business. For many companies, loyalty is a well-known competitive tool, and the survival of organizations depends on how loyal their customers are. Customers often give them a human dimension by giving brands a personality, and marketers often use these locations to create or reinforce these perceptions. In this study, the ethical factors affecting customer loyalty with a focus on brand personality have been identified. Method: The present study was a qualitative research based on the foundation's data approach. The research community consisted of senior managers and heads of branches of Bank Mellat Isfahan, and 10 of these experts were purposefully selected using saturation sampling. The data collection tool was the interview. Finally, the data were analyzed by open coding, central coding and selective coding in Maxqda software. Results: Based on the results, 73 open codes were identified out of 401 concepts. In the central coding section, the 73 primary codes were categorized into 15 categories. Conclusion: Based on the research results, it was determined: service characteristics, customer value, brand trust (causal conditions), company image, organizational factors (contextual conditions), compliance with rules and regulations, responsibility, trustworthiness, attention to general activities, environmental factors and observance of Islamic criteria (interventor), information protection, employee moral behavior, and brand credit (consequences) in a paradigm model are among the ethical factors influencing customer loyalty
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ethical factors, Customer loyalty, Brand personality

نویسندگان مقاله حمیدرضا احقاقی |


محمد قاسمی ناقمی |


علی حسین زاده |



نشانی اینترنتی http://ethicsjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-1182-13&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/574/article-574-2441382.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده other
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات