International Journal of Engineering، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۶۱-۷۶

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی on Minizing Mechanical Stresses of the Rail Way Wheels
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this paper is to study the behavior of elastic-plastic stresses under severe drag braking. A railway wheel performs three tasks, aiding in trian movement, supporting the car load, and acting as a brake drum. Finite element computer programs are developed for elasto-plastic stress analysis. An attempt is made here to find an improved fillet profile of the wheel with the intention of minimizing high tensile mechanical stresses. Three new fillet profiles for the wheel are tested. A penalty function is used as a criterion for comparison of stresses between the new designs and the old design. The design with the least penalty is chosen to be the improved one.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Railway Wheels, Mechanical Stresses, Profile Optimization

نویسندگان مقاله M. Esfahanian |
, Isfahan University of Technology


نشانی اینترنتی http://www.ije.ir/article_71250_dbd9420828e6cb36455eea8bfb85d31d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/409/article-409-2417335.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات