مطالعات زبان و ترجمه، جلد ۴۶، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی گفتمان و شکل گیری هویت های سیاسی: مطالعه موردی زبان آموزان و معلمان ایرانی درحوزه ی یادگیری زبان انگلیسی در آموزشگاه های زبان
چکیده فارسی مقاله چکیده هدف این پژوهش فرهنگی تحلیل مسأله شکل گیری هویت های سیاسی در موقعیت یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است. مکان تحلیل پژوهش حاضر یک آموزشگاه زبان بود و متغیرهای مربوطه، کتاب های درسی، شش معلم و شش زبان آموز بودند. چارچوب نظری مورد استفاده، مکتب ساختگرایی و بویژه گفتگوگرایی باختین بود و در جمع آوری داده ها از روش پژوهش قوم شناختی پیروی نمودیم. نتایج تحلیل محتوای داده های کتابهای درسی، معلمان و زبان آموزان، وجود و شکل گیری هویت های سیاسی را نشان داد. نتایج در ارتباط با موقعیت آموزش زبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و برخی از پیشنهادات آموزشی نیز ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Discourse and Political Identities Construction: Case Studies of Iranian EFL Learners and Teachers at Private Language Schools
چکیده انگلیسی مقاله Abstract The purpose of this cultural study was the analysis of political identities construction in an EFL context. Our site of struggle for the analysis was a private institution and the related variables were English textbooks, six teachers and six learners as our cases. Our whole data collection took from 23 September 2010 to 30 September 2011. Our theoretical framework was inspired by constructivism and in particular Bakhtin's dialogism and we followed an ethnographic methodology in our data collection. The results of the content analysis of the textbooks, teachers and learners' data showed the existence and construction of political identities. The results were discussed in connection with the context of language teaching and some pedagogical implications were also suggested.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jlts.um.ac.ir/index.php/lts/article/view/18505
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1166/article-1166-217117.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده مقالات علمی پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات