آموزش علوم دریایی، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۱۳۵-۱۴۶

عنوان فارسی ارائه الگوی اجرایی اثربخش مدیریت الکترونیکی منابع انسانی در نظام آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، ارائه الگوی اجرایی اثربخش مدیریت الکترونیکی منابع انسانی در نظام آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، تلفیقی از روش‌های کیفی و کمی است. جامعه آماری تحقیق، در مرحله اول (رویکرد کیفی) 24 نفر از خبرگان و نخبگان حوزه مدیریت الکترونیکی منابع انسانی هستند که با استفاده از نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شدند. در مرحله دوم (رویکرد کمی)، مدیران صفی و کارشناسان آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی بودند که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش در بخش کیفی، مصاحبه و در بخش کمی، پرسش‌نامه بود. داده‌های تحقیق پس از جمع‌آوری با استفاده از نرم‌افزارهای آماری SPSS و PLS، تحلیل شدند. با کدگذاری داده‌های حاصل، فهرستی از ابعاد و مؤلفه‌های مدیریت الکترونیکی منابع انسانی شناسایی شدند. نتایج بیان کننده آن است که بین وضع موجود و مطلوب ابعاد مدیریت الکترونیکی منابع انسانی اختلاف معناداری وجود دارد. همچنین نتایج آزمون مقایسه میانگین‌ها، نشان داد که نقش مدیریت الکترونیکی منابع انسانی بر اثربخشی نظام آموزش عالی زیاد می‌باشد و در این میان عوامل فرهنگی بیش‌ترین تاثیر و عوامل تکنولوژیک، ساختاری و استراتژیک به ترتیب در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Providing an Effective Executive Model of Human Resource Management in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is to provide an effective model of human resource management in higher education in the province of East Azarbaijan. This research is applied in terms of purpose and in terms of combined method of qualitative and quantitative methods (mixed). The statistical population of the research was in the first stage (qualitative approach) of 24 experts and elites of the field of human resources management, which were selected using snowball sampling. In the second stage (quantitative approach), queue managers and experts in higher education in East Azarbaijan selected by proportional selection of stratified sampling. The research instrument was interviewed in the qualitative section and in the quantitative part of the questionnaire. The data were analyzed by SPSS and PLS software. By encoding the resulting data, a list of dimensions and components of human resources management were identified. The results indicate that there is a significant difference between the existing and desirable aspects of electronic management of human resources. Also, the results of the comparison of means showed that the role of electronic human resource management on the effectiveness of the higher education system is very high. In the meantime, cultural factors have the highest impact, and technological, structural and strategic factors are in the next order, respectively.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله خیراله سربلند |
استادیار گروه مدیریت، واحد پارس‌آباد مغان، دانشگاه آزاد اسلامی، پارس‌آباد مغان، ایران.


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_37376_1ddb3badc5156135d472a5759ad73b2d.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-2131019.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات