علوم و فناوری دریا، جلد ۷۱، شماره ۷۱، صفحات ۲۹-۳۹

عنوان فارسی تحلیل دینامیک سیالاتی محاسبات بارسرمایشی در شناورهای تندرو
چکیده فارسی مقاله از عوامل تاثیرگذار در نگهداری از سیستم های دفـاعی، تجهیزات ناوبری و کمک ناوبـری و فراهم آوردن شـرایط محیطی ایده آل جهت افزایش توان و کارایی پرسنل، انتخاب صحیح یک سیستم تهویه مطبوع در شناورهای تندرو می‌باشد. با توجه به شرایط اقلیمی خلیج فارس و متفاوت بودن این شرایط در نقاط مختلف منطقه‌ای و عدم توجه به این مساله در هنگام طراحی و تعیین ظرفیت ‌سیستم‌های ایرکاندیشن در شناورهای هم کلاس نیاز به بهینه سازی می‌باشد. لذا به علت پایین بودن ظرفیت سرمایشی سیستم ایرکاندیشن تعدادی از شناورهای تندرو نداجا به هنـگام مـاموریتهای دریانوردی در مکان‌های مختلف و نارضایتی پرسنل، جهت رفع این مشکل یک کار تحقیقاتی و میدانی در منطقه عملیاتی بندرعباس بر اساس مطالعات علمی پژوهشی صورت گرفت. محاسبات بار سرمایشی از سه روش جداول مهندسی شرکت‌های معتبر دریایی، روش مهندسی به کمک روابط علمی(محاسبات فرمولی) و روش محاسبه با نرم افزار کریر بر روی این کلاس از شناورهای تندرو انجام و با هم مقایسه شد. مبنای محاسباتی ما در این روش ها با توجه به مدل و طول شناور، حجم و مساحت کابین‌ها، جنس دیواره‌های شناور، شرایط اقلیمی و دیگر پارامترهای موثر بوده که در روش نرم افزاری به ظرفیت اسمی 30 هزار بی تییو در ساعت رسیدیم. ظرفیت‌های سیستم ایرکاندیشن قبلی بر روی این کلاس از شناورها زیر 20 تا 24 هزار بی تییو در ساعت بوده است. با توجه به دقت بالاتر محاسبات در روش نرم افزاری، ظرفیت اسمی بدست آمده مبنای انتخاب ظرفیت سرمایشی سیستم ایرکاندیشن در شناور مورد مطالعه قرارگرفت. در این روشها 10 تا 15 درصد به عنوان ضریب اطمینان به ظـرفیت بار سرمایشی محـاسبه شده اضافه می‌گردد. از نتایج حاصله و ظرفیت سرمایشی جدید می‌توان جهت بهینه سازی سیستم ایرکاندیشن شناورهای قبلی و هم چنین افزایش توان دفاعی و روحیه پرسنل استفاده نمود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Dynamics of Fluids in Vessels Extremist Cooling Load Calculations
چکیده انگلیسی مقاله Influential factor in the maintenance of defense systems, navigation equipment and navigation aid providing Ideal environment to increase the throughput and efficiency of the staff, the right choice is an air conditioning system in Extremist vessels. Due to the Persian Gulf and the different climate conditions in different parts of the region and the lack of attention to the problem of determining the design capacity of the vessels conditioning systems also need to optimize class Construction. Therefore, due to the low number of vessels conditioning system cooling capacity Extremist Ndsa sailing in different locations during missions and personnel grievances, to fix this problem Research and field work in the operating area of Bandar Abbas on the basis of scientific studies that took Methods and results are presented in this paper. This paper describes the types of HVAC systems on vessels Extremist with its advantages and disadvantages are reviewed. Cooling load calculation of three tables, engineering companies, marine engineering approach to relationships Science (calculation formula) and the calculation method on this class of vessels software Carrier Extremist perform together were compared. According to our calculations based on the methods and models over the floating cabin area and volume, sex walls Floating climatic conditions and other parameters that the software method nominal capacity of 30 000 Btu/h arrived. Previous conditioning system capacity on this class of vessels under 20 000 Btu/hours or 24 000 Btu/ hours. Due to the higher accuracy computational methods, software selection based on the capacity of cooling capacity conditioning system was studied in the float. After selecting the new system installation and field testing of the vessel, the new cooling capacity this class of vessel ideally suited for floating design provides needed ventilation. In this method, 10 to 15% as a safety factor to the calculated cooling load is added. The new cooling capacity can be used to optimize the results of previous vessels and conditioning systems such an increase can be used defensively and staff morale.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی کاشفی نیا | kashefi nia
دانشگاه امام حسین ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)

سیدمحمود خردمند | seyed mahmoud
عضوهیات علمی دانشگاه امام حسین ع
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)


نشانی اینترنتی http://navy.iranjournals.ir/article_13950_d92043891021f8f24ffc8732bb900cf0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/972/article-972-198925.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات