تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۶، شماره ۱۵۵، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی آموزش گفتن دروغ های مناسب اجتماعی به کودکان با اختلال اتیسم
چکیده فارسی مقاله این مطالعه از طرح خط پایه غیرهمزمان برای ارزیابی استفاده از قواعد، نقش بازی کردن، و بازخورد دادن برای آموزش به سه کودک با اختلال طیف اتیسم به منظور آموزش دروغ­های مناسب­های اجتماعی به آن­ها استفاده کرد. آموزش دروغ­های مناسب اجتماعی در دو موقعیت بود: وقتی که (الف) هدیه غیردلخواه به فرد داده می­شد؛ (ب) ظاهر فرد به شیوه­ای غیرمطلوب و ناخوشایند تغییر می­کرد. یافته­ها نشان داد که مداخله در آموزش استفاده از دروغ­های مناسب اجتماعی مؤثر بود و تعمیم به افراد و هدیه­ها یا تغییر در ظاهر که به شرکت­کنندگان آموزش داده نشده بودند، مشاهده شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اتیسم، فریب، دروغ، اتخاذ دیدگاه، نظریه ذهن.

عنوان انگلیسی TEACHING CHILDREN WITH AUTISM TO TELL SOCIALLY APPROPRIATE LIES
چکیده انگلیسی مقاله This study used a nonconcurrent multiple baseline across participants design to evaluate the use of rules, role-play, and feedback for teaching 3 children with autism spectrum disorder to tell socially appropriate lies when (a) presented with an undesired gift and (b) someone's appearance changed in an undesired way. The intervention was effective in teaching use of socially appropriate lies, and generalization to untrained people and gifts or appearances was observed.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیده مریم فضائلی | Seyyedeh Maryam Fazaeli
Ferdowsi University of Mashhad
دانشگاه فردوسی مشهد


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-379-8&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده توان بخشی
نوع مقاله منتشر شده ترجمه ای
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات