تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۲، شماره ۱۱۰، صفحات ۳۱-۳۷

عنوان فارسی داستان‌های اجتماعی
چکیده فارسی مقاله نقص در برقراری روابط اجتماعی مناسب از جمله ویژگی‌های افراد درخودمانده است که زندگی آن‌ها را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای رفع مناسب این مشکل، پیش از آموزش مهارت‌های اجتماعی، لازم است به افراد درخودمانده در زمینه توسعه شناخت اجتماعی، آموزش‌های لازم داده شود. یکی از رویکرد‌هایی که در زمینه توسعه مهارت‌ها و شناخت اجتماعی در ارتباط با افراد مبتلا به اختلال طیف درخودماندگی مورد استفاده قرار می‌گیرد داستان‌های اجتماعی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مهارت های اجتماعی، افراد درخودمانده، داستان های اجتماعی

عنوان انگلیسی Social Stories
چکیده انگلیسی مقاله Impairment in appropriate social communication is among the characteristics of autistic people that affect their life. Teaching about social cognition before social skills training is crucial to solve this problem appropriately. One of the approaches that is used to develop social skills and social cognition in autistic people is Social stories.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Autism, social communication impairment, social Stories

نویسندگان مقاله هادی زرافشان | hadi zarafshan
تهران

اکرم ارسلانی | akram arsalani
تهران


نشانی اینترنتی http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-30&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-165171.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات