این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 21 آبان 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۴، شماره ۱۱۷، صفحات ۶۱-۷۰
عنوان فارسی
کمک به دانش آموزان دارای ناتوانی در ریاضی برای موفق شدن
چکیده فارسی مقاله
معلمان و والدین، موقعی که یک دانش آموز با هوش ، عملکرد ضعیفی در ریاضیات دارد ، سر در گم میشوند. پژوهش ها به ما میگویند که این گونه موارد ، اغلب ناشی از ناتوانی یادگیری ریاضی است که به عنوان محاسبه پریشی نیز شناخته می شود . نویسندگان در این مقاله، انواع عمده محاسبه پریشی را تعریف و توصیف نموده اند . نویسندگان همچنین ویژگی های محاسبه پریشی را بیان کرده و توضیح داده اند که چرا ارزیابی و تشخیص محاسبه پریشی دشوار است. علاوه بر این در این مقاله، مشکلات زبانی ، اضطراب ریاضی و سایر عواملی که ممکن است علت عملکرد ضعیف در ریاضیات باشد، بیان شده است. سبکهای یادگیری کمی و کیفی ریاضی نیز مورد بحث قرار گرفته است. در پایان، نویسندگان، راهبردهای مداخلهای موفقیتآمیز تایید شدهای را که معلمان میتوانند برای کمک به موفق شدن دانش آموزان دارای محاسبه پریشی، بهکار گیرند، شرح داده اند .
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Helping Students with Mathematical Disabilities to Succeed
چکیده انگلیسی مقاله
Teachers and parents are often perplexed when an intelligent student performs poorly in mathematics. Research tells us that this is often due to math disability, otherwise known as dyscalculia. The authors define dyscalculia and describe its major subtypes. Also, the authors describe characteristics of dyscalculia and explain why dyscalculia is difficult to assess and identify. In addition, the authors explore language difficulties, math anxiety, and other factors that may cause poor mathematical performance. They also discuss quantitative and qualitative mathematical learning styles and their effects on math performance. Last, the authors explain proven successful intervention strategies that teachers can use to help students with dyscalculia to succeed in mathematics.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مسعود سلیمی | masood salimi
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-38-8&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
ترجمه ای
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات