|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۴، شماره ۱۳۲، صفحات ۵۶-۶۴
|
|
|
عنوان فارسی |
چگونگی تأثیر کمبود ویژگی های زبانی کودکان با اختلال های طیف اتیسم بر تعامل اجتماعی آن ها در اواسط دوران کودکی و راهبردهای مداخله |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه: رشد انسان به تعاملات اجتماعی وابسته است که در طول سالهای میانی دوران کودکی (سنین 5 تا 10 سال) بهطور قابل توجهی اساسی و ضروری هستند. اگرچه رشد برخی از کودکان متفاوت از دیگر کودکان است اما همه آنها فرآیندهای ذهنی یکسانی را تجربه میکنند که به دلیل عوامل مختلفی این فرآیندها ممکن است منجر به رشد کودکان یا مانع رشد آنها شوند. زبان بخشی از وجود بشر است و ارتباط از طریق رفتارهای کلامی و غیرکلامی صورت میگیرد. افراد از طریق فرآیندهای متعدد تفسیر و تعبیر قادر هستند آنچه را که دیگران سعی در رمزگذاریاش دارند درک کنند. اگرچه انسانها یاد میگیرند تا زبان را از طریق تعامل با دیگران بهکار برند اما با توانایی فراگیری زبان زاده میشوند. با اینکه کودکان با اختلالهای طیف اتیسم نظام ارتباطی متفاوتی را بهکار میگیرند اما آنها زبان را به همان روش کودکان دارای رشد بهنجار فرا میگیرند. نتیجه گیری: در این مقاله مشکلات کاربرد زبان در موقعیتهای اجتماعی که کودکان طیف اتیسم با آنها مواجه هستند، توصیف خواهد شد. در این باره نیز بحث خواهد شد که چگونه رشد شناختی و فراگیری زبان شیوه هایی را شکل میدهند که در سالهای میانی دوران کودکی، تعامل اجتماعی در کودکان دارای رشد بهنجار در مقایسه با کودکان طیف اتیسم تفاوت دارد. افزون بر این، مقاله حاضر در مورد عواملی که ممکن است در نارسایی های قابل ملاحظه در اتیسم سهم داشته باشند و نیز اقداماتی که برای رفع این نارساییها انجام میشود، توضیح میدهد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
اتیسم، تعامل اجتماعی، زبان، مداخله |
|
عنوان انگلیسی |
How Language Parameter Deficits Impact on Social Interaction of Children with Autism Spectrum Disorders during Middle Childhood and Intervention Strategies |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background: Human growth is dependent upon social interactions, notably essential during the middle childhood years (ages 5-10). Although some children develop differently than others, all experience the same types of mental processes through which, due to a variety of factors, they may become typically achieving, or stunted in their development. Language is a key component of being human. Communication occurs through verbal and nonverbal behavior. People are able to understand what others are trying to encode through multiple processes of interpretation. Humans learn to use language through interaction with others, but are born with the ability to acquire language. Children with Autism spectrum disorders (ASD) acquire language the same way as typically developing children however, they use a different system of communication. Conclusion: This paper will describe the difficulties in language usage in social situations faced by children with Autism, and will discuss how cognitive development and language acquisition shape the ways in which social interaction differs in typically developing children as compared to children with Autism in middle childhood. It will also illustrate multiple factors that may contribute to the deficiencies noted in ASD and what is being done to address those issues. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Autism, Social interaction, Language, Intervention |
|
نویسندگان مقاله |
سیده مریم فضایلی | seyyedeh maryam fazaeli ferdowsi university of mashhad دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده ادبیات، گروه زبانشناسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-379-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-165082.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
ترجمه ای |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|