|
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۸، شماره ۱۲۱، صفحات ۶۲-۶۹
|
|
|
عنوان فارسی |
آشنایی با دستگاه های ورودی و خروجی رایانه ویژه آسیب دیدگان بینایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
نابینایان و کم بینایان به عنوان گروهی از دانش آموزان با نیازهای ویژه همچون دیگران می توانند از رایانه استفاده کرده و بهره ببرند. پیشرفت تکنولوژی و ادغام آن با الفبای بریل و گویا کردن اطلاعات مکتوب منجر به ایجاد تجهیزات تکنولوژیکی و تولید ابزارهای ورودی و خروجی رایانه ویژه آسیب دیدگان بینایی و استفاده آنان همچون دیگران از رایانه شده است. در مقاله حاضر ضمن معرفی دستگاههای ورودی و خروجی رایانه ویژه آسیب دیدگان بینایی، به منظور کسب ایده، هم چنین تولید و بومی سازی دستاوردهای موجود، به معرفی جدیدترین ابزارهای ورودی و خروجی رایانه برای این گروه از دانش آموزان پرداخته می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نابینا، کم بینا، بریل |
|
عنوان انگلیسی |
Introducing input and output devices of computer for Blind and Low vision students |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Blind and low vision students as a group of special needs students can use computer. The progress of technology with the combination of Braille and conversion of text to speech caused to make technological equipments and input / output devices of computer for Blind and low vision students. In this issue, we introduce these devices and their recent models in order to design them. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Blind, Low vision, Braille |
|
نویسندگان مقاله |
آناهیتا خضری | anahita khezri exceptional education organization سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمان اصلی تایید شده: سازمان آموزش و پرورش استثنایی
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-76-1&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-165004.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
عمومی |
نوع مقاله منتشر شده |
کاربردی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|