آموزش علوم دریایی، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۱۳-۲۲

عنوان فارسی بررسی روابط علی و معلولی مولفه های اصلی مدیریت عملکرد موسسات آموزش عالی مبتنی بر رویکرد ساختاری- تفسیری «مطالعه موردی: موسسه آموزش عالی علمی کاربردی صنعت آب و برق»
چکیده فارسی مقاله سیستم مدیریت عملکرد نقش برجسته ای در تحقق اهداف و ماموریت های موسسات آموزشی دارد. این پژوهش با هدف بررسی رابطه علی و معلولی مولفه های اصلی مدیریت عملکرد مبتنی بر رویکرد ساختاری- تفسیری انجام شده است. قلمرو مکانی تحقیق، موسسات آموزش عالی می باشد. در مرحله کیفی محقق با استفاده از روش تحلیل مضمون به شبکه مضامین مدیریت عملکرد در چهار بعد رشد و یادگیری، فرایند داخلی، مشتریان و مالی دست یافت. در مرحله کمی با بهره گیری از روش ISM و تحلیل MICMAC، روابط میان مضامین شناسایی شد. براساس نتایج تحلیل های ساختاری- تفسیری و یافته های تحقیق، پنج عامل عقد قرارداد بلندمدت، کاهش قیمت تمام شده دوره های آموزشی، تنوع منابع درآمدی، سرعت در پاسخگویی به نیازهای آموزشی و بهبود فرایند ارتباط با ذینعفان بیشترین تاثیرپذیری از سایر عوامل وکمترین تاثیر گذاری بر آنها را دارد. براساس روابط شناسایی شده مولفه های مربوط به بعد مشتری و مالی در سطح اول و فرآیندهای داخلی و بعد رشد و یادگیری، به ترتیب در سطوح بعدی قرار گرفته اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the cause and effect relationships of the main components of the performance management of higher education institutions based on structural-interpretative approach (Case Study: Applied Higher Education Institution of Applied Water and Power)
چکیده انگلیسی مقاله The performance management system has a prominent role in achieving the goals and missions of educational institutions. This research is conducted with the aim of investigating the cause and effect relationship of the main components of performance management based on the structural-interpretative approach. The location of the research is higher education institutions. At the qualitative stage, the researcher achieved the content of performance management in the four dimensions of growth, learning, internal processes, customers and finance by using the content analysis method. In the quantitative stage, relationships between the themes are identified by using the ISM method and the MICMAC analysis. Based on the results of structural and interpretative analysis and research findings, five factors of long-term contracts, reduced price of training courses, income diversity, the speed of responding to educational needs, and improving the process of communicating with the stakeholders have the most impact from other factors and the least impact on them. Based on the identified relationships, the components of the customer dimension and financial dimensions are located at the first level and the internal processes, the growth and learning dimension are respectively located at the next levels.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حامد دهقانان |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران

مرتضی خان محمدی اطاقسرا |
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران


نشانی اینترنتی http://rmt.iranjournals.ir/article_33451_4211a496362f35445db96ae1b27bd431.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/2121/article-2121-1117919.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات