توسعه آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۱، شماره ۳۰، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Medical Teaching and Learning: Growth versus Fixed Mindset
چکیده انگلیسی مقاله Mindset theory would predict that individual physicians of different mindsets might react differently to the making of and admitting to a medical error. This variability in mindset and medical error reporting could have educational implications in clinical practice, as a subsequent change in mindset via targeted training could be used to promote feedback in medical education and promote improvement in clinical practice.  It must be noted that to being a good teacher and a learner one needs to have a growth mindset. Teachers should never think that they have nothing further to learn and that it is the learners who are supposed to change in accordance to the teaching.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Medical Teaching, Mindset Theory

نویسندگان مقاله وحید خلخالی | Vahid Khalkhali
Department of Psychology, Islamic Azad University, Malayer, Iran
دانشگاه آزاد ملایر


نشانی اینترنتی http://zums.ac.ir/edujournal/browse.php?a_code=A-12-831-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده نامه به سردبیر
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات