این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
توسعه کارآفرینی
، جلد ۱۱، شماره ۱، صفحات ۸۱-۱۰۰
عنوان فارسی
طراحی بوم مدل کسبوکار رسانههای اجتماعی نوپای بومی با جهتگیری راهبرد تمرکز پورتر
چکیده فارسی مقاله
اتخاذ راهبرد رقابتی مناسب و طراحی مدل کسبوکار کارآمد برای استارتاپهای ایرانی فعال در حوزۀ رسانههای اجتماعی میتواند موجبات افزایش رقابتپذیری این شرکتها در مواجهه با نمونههای قدرتمند خارجی را فراهم کند. در این پژوهش راهبرد تمرکز پورتر بهعنوان راهبرد رقابتی استفاده شده و تأثیر اتخاذ آن بر عناصری از مدل کسبوکار مطالعه شده است. هدف این پژوهش، یافتن ویژگیهای این عناصر بهمنظور کمک به طراحی مدل کسبوکار رقابتپذیر برای رسانههای اجتماعی بومی بوده است. این پژوهش براساس هدف، کاربردی بوده و در آن از روش دلفی و یک پنل 12 نفره از خبرگان حوزه رسانههای اجتماعی، در یک مرحله مصاحبه و دو مرحله پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است و در نهایت به تبیین ویژگیهای 5 عنصر «بخشهای مشتری»، «ارزشهای پیشنهادی»، «کانالهای توزیع»، «ارتباط با مشتری» و «جریانهای درآمدی» پرداخته است. این پژوهش ضمن تعریف ترکیب بدیعی از دو نوع از بخشهای مشتری، یعنی «بازار چندوجهی» و «بازار گوشهای»، دستهبندی بهنسبت کاملی از بخشهای مشتری برای یک رسانۀ اجتماعیِ بومی تحت تأثیر راهبرد تمرکز پورتر ارائه کرده و برای هریک از این بخشها، ارزش پیشنهادی، کانالهای توزیع، ارتباط با مشتری و جریان درآمدی پیشنهاد داده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Disign
چکیده انگلیسی مقاله
اتخاذ استراتژی رقابتی مناسب و طراحی مدل کسب و کار کارآمد برای استارتاپهای ایرانی فعال در حوزه رسانههای اجتماعی میتواند موجبات افزایش رقابتپذیری این شرکتها در مواجهه با نمونههای قدرتمند خارجی را فراهم آورد. در این پژوهش استراتژی تمرکز پورتر بعنوان استراتژی رقابتی مورد استفاده قرار گرفته و تأثیر اتخاذ آن بر عناصری از مدل کسب و کار مطالعه شده است. هدف، یافتن ویژگیهای این عناصر بمنظور کمک به طراحی مدل کسب و کار رقابتپذیر برای رسانههای اجتماعی بومی بوده است. این پژوهش براساس هدف کاربردی بوده و در آن از روش دلفی و یک پنل 12 نفره از خبرگان حوزه رسانههای اجتماعی، در یک مرحله مصاحبه و دو مرحله پرسشنامه برای جمعآوری اطلاعات استفاده شده است و نهایتاً به تبیین ویژگیهای 5 عنصر «بخشهای مشتری»، «ارزشهای پیشنهادی»، «کانالهای توزیع»، «ارتباط با مشتری» و «جریانهای درآمدی» پرداخته است. این پژوهش ضمن تعریف ترکیب بدیعی از دو نوع از بخشهای مشتری، یعنی «بازار چندوجهی» و «بازار گوشهای»، دستهبندی نسبتاً کاملی از بخشهای مشتری برای یک رسانه اجتماعیِ بومی تحت تأثیر استراتژی تمرکز پورتر ارائه کرده و برای هریک از این بخشها، ارزش پیشنهادی، کانالهای توزیع، ارتباط با مشتری و جریان درآمدی پیشنهاد داده است.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیاوش صلواتیان |
استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صداوسیما
محمدرضا تقوا |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
میلاد گودرزی |
کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
https://jed.ut.ac.ir/article_67281_be8a53bdb0a036f8cc6327cb9903bde4.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-808375.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات