این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۶، شماره ۶، صفحات ۴۸۹-۴۹۷
عنوان فارسی
شناسایی عوامل تنش زای ایجادکننده نارضایتی در کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در شهر کرمان
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: فوریتهای پزشکی یک سیستم مدیریت سلامت جامعه محور است که با کل سیستم مراقبت سلامت هماهنگ شده است و کارکنان مهمترین سرمایه این سیستم میباشند. هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل تنش زای ایجادکننده نارضایتی کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در شهر کرمان میباشد. روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه کیفی است که نمونه گیری آن به صورت هدفمند انجام شد. معیار ورود افراد به مطالعه سابقه کار عملیاتی بیش از سه سال به عنوان تکنسین در پایگاههای شهری و جادهای در بخش فوریتهای پزشکی بود. در این پژوهش با 15 نفر مصاحبه نیمه ساختار یافته صورت گرفت و جهت تحلیل دادهها از روش"تحلیل چار چوبی" استفاده گردید. یافتهها: در این پژوهش 4 محور اصلی و 15 محور فرعی شناسایی شد. موضوعات اصلی مرتبط با ایجاد تنش و نارضایتی کارکنان عبارت است از مشکلات فردی، مشکلات سازمانی، هماهنگی نامناسب و مشکلات مرتبط با جامعه. نتیجهگیری: در نظر گرفتن تیم روان درمانی برای کارکنان و ایجاد گردش شغلی بین پایگاهها از پیشنهادات سازنده این پژوهش جهت ارتقاء عملکرد کارکنان و بهبود سیستم فوریتهای پزشکی شهر کرمان میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تنش،نارضایتی،اورژانس،پیش بیمارستانی،کارکنان
عنوان انگلیسی
Identify Stressful Factors Causing Dissatisfaction In Pre-Hospital Emergency Personnel In Kerman
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: The Emergency Medical services(EMS) is a community-based health management system that has coordinated with the entire health care system and the employees are the most important asset of it. The purpose of this study was to identify the stressful factors that cause dissatisfaction of employee in the pre-hospital EMS in Kerman. Materials and Methods: This study was a qualitative study and sampling was targeted. Acception criteria for the study was more than three years of experience as a technician operating in urban and road sites in the EMS. In this study, semi-structured interviews were conducted with 15 personnels and data was analyzed using "frame structured analysis" was used. Results: This study identified four main axis and fifteen sub axis. The main issues related to the tensions and dissatisfaction include the employees personal problems, organizational problems, poor coordination, and problems with the community. Conclusion: Considering Psychotherapy for staff and the creation of job rotation between the bases are the constructive suggestions for improving employee performance and improve the system of EMS is Kerman.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Stress,Dissatisfaction,EMS,Pre-Hospital Personnel
نویسندگان مقاله
امین صابری نیا | amin saberi nia
instructor, emergency medicine department, school of medicine, kerman university of medical sciences, kerman, iran
مربی گروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی کرمان (Kerman university of medical sciences)
محمود نکویی مقدم | mahmoud nekouei moghadam
associate professor, economics amp;amp; health care management department, school of management and medical information sciences, kerman university of medical sciences, kerman, iran
دانشیار گروه مدیریت خدمات و اقتصاد سلامت، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی
فرزانه محمودی میمند | farzaneh mahmoudi meymand
bachelor of sciences, health care management department, school of management and medical information sciences, isfahan, iran
کارشناس گروه مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-25-8&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات