این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 13 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۷، شماره ۶، صفحات ۴۹۰-۵۰۱
عنوان فارسی
بررسی سبک یادگیری دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: سبکهای یادگیری یکی از مولفههای موثر در فرایند یاددهی– یادگیری است. لذا این پژوهش با هدف بررسی سبکهای یادگیری دانشجویان مدیریت بهداشت و درمان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر توصیفی- تحلیلی است که به صورت مقطعی در سال 91 انجام شد. جامعه پژوهش کلیه دانشجویان مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مقاطع کارشناسی(سال اول و سال اخر)، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی به صورت سرشماری در مطالعه وارد شدند(نرخ پاسخگویی85%). ابزار مورد استفاده در این مطالعه پرسشنامهی استاندارد Kolb بود(الفای کرونباخ برای مدها و محورها(70/0 تا 90/0). پس از جمع آوری دادهها طبق راهنمای پرسشنامهی Kolb با استفاده از آمار توصیفی و آمار تحلیلی(T-Test, χ2) تجزیه و تحلیل انجام شد. یافتهها: در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی مدیریت بهداشت و درمان "سبک انطباق یابنده" (دانشجویان دکترای تخصصی 10 نفر(6/55%) و دانشجویان کارشناسی ارشد 16 نفر(64%)) به عنوان سبک یادگیری ترجیحی تعیین شد. در مقطع کارشناسی، دانشجویان "سبک همگرا" 27 نفر(67/45%) را به عنوان سبک غالب انتخاب کردند. نتیجهگیری: باتوجه به سبک یادگیری دانشجویان مدیریت بهداشت و درمان، نتایج مطالعهی حاضر بر استفاده از "روشهای تدریس مبتنی بر ایفای نقش و شبیه سازی" در مقطع تحصیلات تکمیلی و استفاده از "رویکرد مبتنی بر مسئله" در مقطع کارشناسی تاکید میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سبک یادگیری، کلب، تدریس، یادگیری، مدیریت بهداشت و درمان
عنوان انگلیسی
Learning Styles Of Postgraduate And Undergraduate Healthcare Management Students Of Tehran University Of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Learning styles are among efficient factors in the teaching-learning process. The aim of the present study was to assess healthcare management students’ learning styles at Tehran University of Medical Sciences (TUMS). Materials and Methods: This descriptive cross-sectional study was conducted on healthcare management students selected randomly through stratified sampling (response rate = 85%). The data collection tool used in this study was Kolb learning style questionnaire (Cronbach Alpha was 0.7-0.9). The data were analyzed through descriptive and analytical tests (χ2 and t-test). Results: Most postgraduate students preferred the Accommodate Style (55.6% of PhD students and 64% of MCs students). The majority of undergraduate students, however, preferred the Convergent Style (45.67%). Conclusion: As to these students’ dominant learning styles, the results of the study emphasized the use of “teaching methods based on Role Playing and Simulation” among postgraduate students and “Problem-Based Learning” among undergraduate students.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ژیلا نجف پور | zhila najafpoor
ph.d student in health management, management amp;amp; economic sciences department, school of public health, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت بهداشت و درمان، گروه علوم مدیریت و اقتصاد، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
فایزه فرتاج | faezeh fartaj
bachelor of sciences in health care management, health care management department, school of allied medicine, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی کارشناسی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
ماندانا شیرازی | mandana shirazi
assisstant professor in educational development center, tehran university of medical sciences, tehran, iran
استادیار مرکز مطالعات و توسعه آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
فاطمه کشمیری | fatemeh keshmiri
ph.d student in medical education, medical education department, school of medicine, tehran university of medical sciences, tehran, iran
دانشجوی دکترای تخصصی آموزش پزشکی، گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی تهران (Tehran university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-53&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات