این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 آذر 1404
تعلیم و تربیت
، جلد ۳۴، شماره ۲، صفحات ۱۳۳-۱۵۰
عنوان فارسی
اعتباریابی پرسشنامه بازطراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
اعتباریابی پرسشنامه بازطراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر تهران دکتر شهرام نظری* دکتر محسن حلاجی** کامران عیدیپور*** چکیده باز طراحی شغلی گویای مجموعه ای از رفتارهای پیشرو/خودآغازگر است که شاغلان برحسب شرایط و موقعیت خود به منظور تغییر دادن محتوای شغل یا روابطشان با دیگران انجام میدهند. هدف از انجام دادن این تحقیق، تعیین اعتبار و روایی نسخه فارسی پرسشنامه باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی بود. روش تحقیق از نظر هدف توسعه ای، از نظر سنجشپذیری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی و از نظر روش گردآوری دادهها پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را تمام معلمان تربیت بدنی مناطق نوزدهگانه شهر تهران (1500 نفر) تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 306 نفر تعیین شد. برای اعتباریابی پرسشنامه باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی از پرسشنامه استاندارد اسلمپ و ولابرودریک (2013) استفاده شد که بر مبنای نظریه ژشنیوسکی و همکارانش است. این پرسشنامه شامل 15 سؤال و سه خرده مقیاس است. برای اعتباریابی این ابزار از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که در مجموع 13 گویه عامل اصلی باز طراحی شغلی را سنجش میکنند. سه خرده مقیاس باز طراحی شغلی وظیفه ای، باز طراحی شغلی شناختی و باز طراحی شغلی رابطه ای بهمنزلۀ خرده مقیاسهای باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی شناسایی و تایید شدند. براساس نتایج این تحقیق، پژوهشگران میتوانند از این ابزار برای سنجش باز طراحی شغلی معلمان تربیت بدنی در تحقیقات خود بهره بگیرند. کلید واژگان: اعتباریابی، باز طراحی شغلی، معلم تربیت بدنی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ تاریخ دریافت: 96/10/11 تاریخ پذیرش: 97/3/27 * استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه فرهنگیان (نویسنده مسئول) shahram.nazari@yahoo.com ** استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه فرهنگیان hallajymohsen@gmail.com *** دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی کرمانشاه eidipour_kamran@yahoo.com
کلیدواژههای فارسی مقاله
اعتباریابی، باز طراحی شغلی، معلم تربیت بدنی
عنوان انگلیسی
Validation of a Questionnaire on Job Crafting of Physical Education Teachers of Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
Validation of a Questionnaire on Job Crafting of Physical Education Teachers of Tehran S. Nazari, Ph.D.* M. Hallaaji, Ph.D.** K. Eidipoor*** Job crafting refers to a collection of self-initiating advancement behaviors of employees aimed at improving their occupation and their relationships with others. A questionnaire on how to achieve this among physical education teachers of Tehran, was initially translated into Farsi and then its validation was assessed using a sample of 306 such teachers from among all 1500 of them in all Tehran's 19 districts. Furthermore, another questionnaire of known validity which is based on Wrześniewski et al.'s theory and contains 15 questions and three sub-scales, was utilized. Confirmatory factor analysis yielded 13 main factors and three sub-scales on duties, cognitions, and relationships. Using this instrument, researchers can benefit from a valid questionnaire in measuring physical education teachers' job crafting. Keywords: validation, job crafting, physical education teacher _______________________ Date received: Jan. 1, 2018 Date accepted: Jun. 17, 2018 * Assistant Professor of Sports Management, Farhangiyaan University (Corresponding author), shahram.nazari@yahoo.com ** Assistant Professor of Sports Management, Farhangiyaan University, hallajymohsen@gmail.com ***Doctoral Student in Sports Management, Razi University, Kermanshah, eidipour_kamran@yahoo.com
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
validation, job crafting, physical education teacher
نویسندگان مقاله
شهرام نظری | S. Nazari, Ph.D.
محسن حلاجی | M. Hallaaji, Ph.D.
کامران عیدی پور | K. Eidipoor
نشانی اینترنتی
http://qjoe.ir/browse.php?a_code=A-10-107-138&slc_lang=other&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
other
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات