این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 14 آذر 1404
مدلسازی در مهندسی
، جلد ۱۶، شماره ۵۳، صفحات ۲-۲
عنوان فارسی
بهبود کارایی دهانه ورودی مارپیچی دوپیچشه با استفاده از روش کنترل جریان گردابه سازهای جت دمشی
چکیده فارسی مقاله
در این تحقیق عملکرد آیرودینامیکی دهانه ورودی مارپیچ دو پیچشه با استفاده از روش حل عددی کنترل فعال جریان و توسط بکارگیری نوع جدید گردابه سازهای جت دمشی بررسی می شود. در ابتدا با مقایسه نتایج حل عددی جریان با نتایج آزمایش تجربی بر روی یک دهانه ورودی استاندارد، معادلات توربولانسی بکار رفته اعتبار سنجی شده و در مرحله بعد پارامترهای افت جریان در یک کانال مارپیچی نمونه در شرایط ماخ پروازی 7/0 و در ارتفاع 9000 متر تعیین میگردد. در ادامه، تاثیر روش کنترل فعال جریان بر روی پارامترهای افت جریان در انتهای کانال با بکار گیری دو ردیف 20 تایی از گردابه سازهای لولهای جت دمشی بر روی دیوارههای بالایی و پایینی کانال در 5 طرح به صورت یکپارچه و جداگانه و با شبیه سازی نسبت دبی جرمی 01/0 و 02/0 از دبی کل دهانه ورودی، مورد بررسی قرار میگیرد. با مقایسه انجام شده بین طرحهای 1 تا 5 و حالت بدون کنترل جریان در حوزه کسر دبی جرمی دمشی، دمش 2% در همه طرحها بهبود مناسبتری در حوزه کاهش افتهای جریان ارائه میدهد. در حوزه آرایش قرار گیری گردابه سازها نیز، طرحهای C3 و C5 به ترتیب با افزایش 1/3% و 12/3% در بازیافت فشار و کاهش 16/67 % و 66/64% در ضریب اغتشاش(60)DC و کاهش 8/71% و 5/64% در ضریب اغتشاش محیطی DPCP در دبی دمش 2 درصد، به عنوان بهترین طرحهای کنترل جریان انتخاب میگردند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Improving the efficiency of a serpentine inlet duct by using of Blowing Jet Vortex Generators flow control technique
چکیده انگلیسی مقاله
In this research, aerodynamic performance of a double s-shaped serpentine inlet duct is numerically investigated by using of blowing Jet vortex generators flow control technique. At first, turbulence equations are validated by comparing the numerical results with experimental test data of a standard inlet, and aerodynamic loss parameters of a sample serpentine inlet are estimated in flight condition of Mach=0.7 at Altitude=9000m. Then the effect of active flow control technic on the loss parameters are studied by installing two sets of 20 blowing vortex generators on the upper and lower walls of the duct in 5 separated and integrated arrangement schemes by simulating 0.01 and 0.02 blowing mass flow ratios. By comparing between 5 schemes with clean duct in the fields of blowing mass flow ratio, 2% blowing ratio has better improvement results in all schemes. In the field of arrangement position, C3 and C5 schemes respectively by 3.1% and 3.12% increase in total pressure recovery, 67.16% and 64.66% decrease in DC(60) distortion coefficient and 71.8% and 64.5% decrease in DPCP coefficient at 2% blowing mass flow ratio, are selected as the best flow control scheme.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ایمان مقصودی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مصطفی محمودی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمد علی وزیری زنجانی |
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات