مجله مطالعات آموزشی نما، جلد ۱۱، شماره سال ششم، اول، نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان، صفحات ۶۲-۸۳

عنوان فارسی شناخت آموزش عالی قاره آسیا با رویکرد سیستمی: بر اساس مطالعات انجام شده درباره آموزش عالی ژاپن، مالزی، ایران
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: امروزه آموزش عالی با مسائل و چالش های در سطح جهانی و ملی، رو به رو است. چنانچه کیفیت مولفه های آموزش عالی مد نظر قرار نگیرد، موجب اتلاف منابع می شود. هدف اصلی پژوهش، شناخت آموزش عالی قاره آسیا و کشورهای منتخب شده است. در این پژوهش، وپژگیهای موسسات آموزش عالی در کشورهای مذکور به منظور شناخت نظام آموزش عالی با رویکرد سیستمی مورد مطالعه قرار گرفت. روشها: روش تحقیق این پژوهش تحلیلی- اسنادی است. ابزار جمع آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، درون سازمانی، کتب، مقالات داخلی و خارجی و سایت ها بوده است. یافته ها: در این پژوهش، پنچ ابعاد سیستم آموزش عالی (بستر، درون دادها، فرایند، برون داد و پیامدها)، مطرح و برآیندآموزش عالی در تحقق اهداف مورد نظر، تشریح گردید. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت شناخت آموزش عالی بعنوان بازخورد موثر در نظام آموزشی، در پایان مجموعه ای از پیشنهادها برای توسعه آموزش عالی و ارتقای کارایی آن تدوین و ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://nama.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-62-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1992/article-1992-686801.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات