|
مجله مطالعات آموزشی نما، جلد ۱۱، شماره سال ششم، اول، نیمسال اول تحصیلی- پاییز و زمستان، صفحات ۶۲-۸۳
|
|
|
عنوان فارسی |
شناخت آموزش عالی قاره آسیا با رویکرد سیستمی: بر اساس مطالعات انجام شده درباره آموزش عالی ژاپن، مالزی، ایران |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: امروزه آموزش عالی با مسائل و چالش های در سطح جهانی و ملی، رو به رو است. چنانچه کیفیت مولفه های آموزش عالی مد نظر قرار نگیرد، موجب اتلاف منابع می شود. هدف اصلی پژوهش، شناخت آموزش عالی قاره آسیا و کشورهای منتخب شده است. در این پژوهش، وپژگیهای موسسات آموزش عالی در کشورهای مذکور به منظور شناخت نظام آموزش عالی با رویکرد سیستمی مورد مطالعه قرار گرفت. روشها: روش تحقیق این پژوهش تحلیلی- اسنادی است. ابزار جمع آوری اطلاعات، اسناد و مدارک، درون سازمانی، کتب، مقالات داخلی و خارجی و سایت ها بوده است. یافته ها: در این پژوهش، پنچ ابعاد سیستم آموزش عالی (بستر، درون دادها، فرایند، برون داد و پیامدها)، مطرح و برآیندآموزش عالی در تحقق اهداف مورد نظر، تشریح گردید. نتیجه گیری: با توجه به اهمیت شناخت آموزش عالی بعنوان بازخورد موثر در نظام آموزشی، در پایان مجموعه ای از پیشنهادها برای توسعه آموزش عالی و ارتقای کارایی آن تدوین و ارائه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://nama.ajaums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-62-3&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1992/article-1992-686801.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|