این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 13 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۶، شماره ۱، صفحات ۸۹-۱۱۵
عنوان فارسی
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر در جذب و نگهداشت استعدادها با استفاده از رویکرد فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (مطالعۀ موردی: دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله
در بازار رقابتی امروزی، منابع انسانی مهمترین مزیت رقابتی و سرمایۀ سازمانی محسوب میشوند. ازاینرو، توجه ویژهای به نقش استعداد در سازمان معطوف شده است. از مهمترین مقولههای مرتبط با استعداد، مدیریت بهینۀ جذب و نگهداشت استعدادهاست. هدف این مطالعه، شناسایی و رتبهبندی مهمترین عوامل تأثیرگذار در جذب و نگهداشت استعدادها در دانشگاه است. این مقاله یک مدل ارزیابی را مبتنی بر فرایند تحلیل سلسلهمراتبی (AHP) برای رتبهبندی این عوامل به کار گرفته است. این مطالعه در دانشگاه تهران (بهمنزلۀ بهترین دانشگاه کشور) انجام شد. بدینمنظور، پرسشنامۀ مقایسههای زوجی طراحی و دادهها با استفاده از این پرسشنامه، از رؤسای دانشکدهها جمعآوری شد. نتایج نشان داد که شاخص برند و شهرت دانشگاه و زیرشاخص الگوبودن در شبکۀ دانشگاهی، در بین شاخصها و زیرشاخصهای تعیینشده، بیشترین تأثیرگذاری را در جذب و نگهداشت استعدادها در دانشگاه تهران دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identification and ranking of effective factors on talents recruitment and retention by using analytical hierarchy process (case study: University of Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله
In Today's competitive market, human resources are the most important competitive advantage and it considers as an organizational asset. Hence special attention has been paid to the role of talent in the organization. One of the most important issues related to talent management is optimum management of recruitment and retention. The aim of this study was Identification and ranking of the most important factors affecting on talent recruitment and retention at university. This paper has used an evaluation model based on analytical hierarchy process (AHP) to rank these factors. This study conducted at the University of Tehran (as the best university of country). For this purpose, pairwise comparison questionnaire was designed and data by using of these questionnaires were collected from deans. The results showed attribute of "university's brand and reputation" and sub attribute of "university's reputation in the academic community" among determined attributes and sub attributes, had highest impact on talent recruitment and retention at the University of Tehran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا تقی زاده یزدی |
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت، تهران، ایران
رضا طهماسبی |
استادیار، مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
میر سیدمحمدمحسن امامت |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت صنعتی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
علیرضا دهقان |
دانشجوی دکتری، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jomc.ut.ac.ir/article_65645_5b4e1441aa11242c11869d203b797a97.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-672843.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات