|
توسعه کارآفرینی، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۶۱۵-۶۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
ارایه الگوی حمایتی دولت از کارآفرینی رسانهای در ایران ( مورد مطالعه بازی های رایانه ای ) |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به حمایت دولت در این سالها از بخش خصوصی در تولید و تأمین بازیهای رایانهای بومی و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، مهم است تا به فرصتهای موجود در این حوزه بیش از پیش پرداخته شود. هدف این پژوهش، ارایۀ الگوی حمایتی دولت از کارآفرینی رسانهای در ایران است. بدین منظور محققان، این تحقیق بنیادی را با بهکارگیری روش کیفی نظریۀ برخاسته از دادهها، شکل دادند و در این راستا از ابزار مصاحبه برای جمعآوری دادهها استفاده کردهاند. محققان با استفاده از ابزار مصاحبه با 14 نفر از مدیران و کارآفرینان رسانهای در بخش بازیهای رایانهای مصاحبه و به شناسایی حوزههای پراهمیت و نقاط کلیدی این حوزه پرداختهاند. روش نمونهگیری در این پژوهش، روش نمونهگیری گلولۀ برفی بوده است که محققان خبرگان کلیدی در این حوزه را بهواسطۀ افرادی که مورد مصاحبه قرار میگرفتند، شناسایی میکردند. محققان ابتدا از طریق تحلیل و کدگذاری مصاحبهها و سپس تحلیل محتوای حوزههای پرتکرار، مقولات این حوزه را در قالب 5 مقوله؛ پیش برندهها، عوامل درون سازمانی، عوامل محیطی، دولت و چشمانداز صنعت برساخته کردند. سپس بهوسیلۀ نرمافزار MAXQDA، ارتباط عوامل الگوی حمایتی دولت از بخش بازیهای رایانهای و روابط میان آنها در نگاشتی ارایه شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازیهای رایانهای، کارآفرینی رسانهای، حمایت دولت، ایران، |
|
عنوان انگلیسی |
ارایه الگوی حمایتی دولت از کارآفرینی رسانهای در ایران
( مورد مطالعه بازی های رایانه ای ) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
با توجه به حمایت دولت در این سال ها از بخش خصوصی در تولید و تأمین بازیهای رایانه ای بومی و متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی، اهمیت دارد به فرصتهای موجود در این حوزه بیش از پیش پرداخته شود. هدف این پژوهش، ارائه الگویی مناسب و جامع نگر به منظور تعیین مقولاتی است که در بخش بازی های رایانه ای نیازمند حمایت های دولتی می باشد. به نحوی که کسب و کارها و کارآفرینان رسانه ای در این حوزه با پیاده سازی این الگو بتوانند از حمایت های دولتی به صورت کاراتری برخوردار گردند. بدین منظور محققان با به کار گیری روش نظریه برخاسته از داده ها و مصاحبه با 14 نفر از مدیران و کارآفرینان رسانه ای در بخش بازی های رایانه ای، به شناسایی حوزه های پراهمیت و نقاط کلیدی این حوزه پرداخته اند. محققان ابتدا از طریق تحلیل و کدگذاری مصاحبه ها و سپس تحلیل محتوای حوزه های پرتکرار، مقولات این حوزه را کشف و سپس بوسیله نرم افزار MAXQDA ، در نهایت ارتباط عوامل الگوی حمایتی دولت از بخش بازی های رایانه ای و روابط میان آنها را در نگاشتی ارائه کردند. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
افسانه طاهری | استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
طاهر روشندل اربطانی | دانشجوی دکتری مدیریت رسانه دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://jed.ut.ac.ir/article_66383_030f8d2a5f743b848fa67d2eebb08fa4.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/736/article-736-662228.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|