این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 شهریور 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۴۸، صفحات ۳۷-۴۶
عنوان فارسی
نقش بازیدرمانی در بهبود مشکلات کودکان با اختلال یادگیری ویژه
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش بازیدرمانی در بهبود مشکلات کودکان با اختلال یادگیری ویژه انجام شده است. بر این اساس، با مرور و بررسی منابع علمیِ موجود در این زمینه جنبههای مختلف بازیدرمانی، تعریف، شواهد اثربخشی و نمونه تمرینهای پیشنهادی آن را معرفی کردهایم. نتایج پژوهش نشانگر این بود که درمانگران، معلمان و والدین میتوانند از بازی درمانی به عنوان یک رویکرد درمانی و آموزشیِ اثربخش برای کمک به کودکان با اختلال یادگیری ویژه استفاده کنند. همچنین نتایج نشان داد هرچند برخی شواهد پژوهشی در حمایت از تاثیر مثبت بازیدرمانی بر جنبههای مختلف رشد کودکان با اختلال یادگیری ویژه وجود دارد؛ با این حال، این حیطه هنوز هم به حمایتهای تجربی بیشتری نیاز دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اختلال یادگیری ویژه، کودکان، بازیدرمانی
عنوان انگلیسی
The role of play therapy in improving problems of children with specific learning disorder
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the role of play therapy in improving problems of children with specific learning disorder. Accordingly, by reviewing the scientific resources available in this field, we have introduced various aspects of play therapy, definitions, evidence of effectiveness and examples of the proposed exercises. The results indicated that therapists, teachers and parents can use play therapy as an effective therapeutic and educational approach to help children with specific learning disorder. The results also showed that although there is some research evidence to support the positive impact of play therapy on the different aspects of the development of children with special learning disorder, yet this area still needs more experimental support.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Specific learning disorder, Children, Play therapy
نویسندگان مقاله
حانیه محمداسمعیل بیگی | Haniye Mohammad Esmaeilbeygi
Shiraz University
دانشگاه شیراز
حجت پیرزادی | Hojat Pirzadi
Allameh Tabataba'i University
دانشگاه علامه طباطبائی
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-641239.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
یادگیری
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات