این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 شهریور 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۵، شماره ۱۴۸، صفحات ۲۷-۳۶
عنوان فارسی
راهبردهای آموزشی برای بهبود اختلال یادگیری املا
چکیده فارسی مقاله
یکی از شایعترین اختلالهای یادگیری در بین دانشآموزان، اختلال املاء میباشد که یک سوم از تمام اختلالهای یادگیری را به خود اختصاص داده است. از این رو پژوهش حاضر با هدف معرفی راهبردهای آموزشی برای بهبود اختلال یادگیری املا در دانشآموزان انجام شد. آشنایی معلمان با چنین راهبردهایی میتواند آنها را در جهت برطرف کردن موانع، مشکلات و معضلات تحقّق اهداف آموزشی این درس یاری نماید. عوامل ژنتیکی، فعالیت مغز و اعصاب، دشواریهای مربوط به خط فارسی، عوامل فرهنگی و خانوادگی، عوامل مربوط به ضعف در خواندن و عوامل آموزشی و تربیتی مهمترین عوامل سببساز اختلال یادگیری املا هستند که میتوان با کاربست راهبردهایی مانند یادیارها، چندحسی، ادراک و حافظه، آموزش مستقیم، آگاهی واجشناختی و آموزش ترکیبی به بهبود و کاهش آنها کمک کرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
املا، اختلال یادگیری، سببشناسی، راهبردهای آموزشی، معلمان
عنوان انگلیسی
Educational Strategies to Improve Spelling Learning Disorder in Students
چکیده انگلیسی مقاله
One of the most common learning disabilities among students is dyslexic disorder, which accounts for one third of all learning disabilities. Therefore, the present study aimed to introduce educational strategies to improve spelling learning disorder in students. Teachers' familiarity with such strategies can help them to overcome obstacles, problems, and difficulties in realizing the educational goals of this lesson. Genetic factors, neurological activity, difficulties related to Persian line, cultural and family factors, factors related to weakness in reading and educational and educational factors are the most important causes of spelling learning disorder that can be Applying strategies such as jurors, sensory senses, perceptions and memory, direct teaching, phonological awareness, and combination training helped to improve and diminish them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیمین دخت بهرامی | Simin Dokht Bahrami
Islamic Azad University, Science and Research Branch of Tehran
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
بهروز کریمی | Behrouz Karimi
Payame Noor University
دانشگاه پیام نور
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-4&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-641238.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
یادگیری
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات