این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
تعلیم و تربیت استثنائی، جلد ۵، شماره ۱۴۸، صفحات ۹-۲۰

عنوان فارسی نقش معلمان در شناسایی و کاهش مشکلات یادگیری دانش آموزان: راهبردهایی برای خانواده، پیش‌دبستان و مدرسه
چکیده فارسی مقاله  با توجه به شیوع بالای مشکلات یادگیری در بین دانش آموزان ایرانی، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی بهنگام می‌تواند باعث کاهش مشکلات و آسیب‌های موجود درراه آموزش و درمان این کودکان شود. با توجه به اهمیت و نقش آموزش در محقق کردن عدالت آموزشی در جامعه، یکی از گروه‌هایی که در موفقیت دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری از جایگاه مهم و انکارناپذیری برخوردارند، معلمان هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان معماران آموزشی این دانش‌آموزان نام برد. تشخیص بهنگام دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری به وسیله معلمان مدارس عادی، با توجه به سن طلایی انجام مداخله‌های آموزشی و توان‌بخشی به‌موقع، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت، هزینه‌های آموزشی و درمانی و جلوگیری از برچسب خوردن و تبعات روانی و اقتصادی- اجتماعی آن برای خانواده‌ها و اجتماع شود و از وخامت مشکلات آن‌ها و همبودی پیدا کردن با سایر اختلال‌ها از جمله اختلال‌های اضطرابی، خلقی، نقص توجه بیش فعالی و مشکلات اجتماعی- هیجانی پیشگیری کرد. از این‌رو پژوهش حاضر با نگاهی به مشکلات یادگیری و با معرفی نقش معلمان در تشخیص این مشکلات، راهبردهایی برای خانواده‌ها، پیش‌دبستان و مدارس معرفی می‌کند.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مشکلات یادگیری، معلمان، دانش‌آموزان، والدین، مدرسه

عنوان انگلیسی The role of teachers in identifying and reducing learning problems in students: strategies for families, preschool and school
چکیده انگلیسی مقاله Given the high prevalence of learning difficulties among Iranian students, diagnosis, education and rehabilitation can reduce the problems and injuries in the education and treatment of these children. Considering the importance and role of education in the realization of educational justice in society, one of the groups that have an important and undeniable role in the success of students with learning difficulties are teachers who can be referred to as educational architects of these students. Early identification student with learning difficulties by Regularly teachers in school, with regard to the golden age, educational and rehabilitation interventions can save time, cost, education, and prevent labeling and its psychosocial and socioeconomic consequences for Families and communities, and finding out about the severity of their problems and their complications, disorders including anxiety, mood, Attention deficit hyperactivity disorder and social-emotional problems. Therefore, the present study, looking at learning problems and introducing the role of teachers in identifying these problems, introduces strategies for families, pre-schools and schools.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله کمال پرهون | Kamal Parhoon
Allameh Tabataba'i University
دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-1570-7&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-641236.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده یادگیری
نوع مقاله منتشر شده مروری
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات