|
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۶۷-۷۷
|
|
|
عنوان فارسی |
ارتباط بین توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی در ادارت ورزش و جوانان استان کرمانشاه |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با یادگیری سازمانی در میان کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه میباشد. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی و به شیوه میدانی انجام گرفت. برای گردآوری دادههای پژوهش از دو پرسشنامه استاندارد توانمندسازی روانشناختی بر اساس مدل اسپریتزر و یادگیری سازمانی بر اساس مدل نیفه استفاده شده است. جامعه آماری شامل 150 نفر که تمامی کارکنان مرد و زن ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه بود را تشکیل میداد. نمونه آماری در این تحقیق شامل کل کارکنان مرد و زن ادارات ورزش و جوانان بود. در این تحقیق از دو پرسشنامه استاندارد(پرسشنامه توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر و پرسشنامه یادگیری سازمانی نیفه) استفاده شد. دادههای تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیههای پژوهش و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیونچندگانه تحلیل شدند. نتایج به دست آمده از ضریب همبستگی نشان داد که بین توانمندسازی روانشناختی و ابعاد آن با یادگیری سازمانی و مولفههای آن رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. همچنین مشخص شد که احساس شایستگی با (90/0=β) و احساس استقلال با (40/0=β) توان پیش بینی مثبت و معنیدار یادگیری سازمانی را دارا هستند. یافتههای پژوهش مبین این است که برای بالا بردن یادگیری سارمانی و تبدیل سازمان به یک سازمان پویا به کارکنانی توانمند نیاز خواهد بود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
q |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.sportrc.ir/article_61468_0dfe142b5f3dcb5406cd9dfa265b6b33.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-618286.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|