پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۲۱-۳۴

عنوان فارسی بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایت‌مندی مشتریان زن باشگاه‌های ورزشی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایت­مندی مشتریان زن باشگاه­های ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود، که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری، کلیهمشتریان زن باشگاه­های ورزشی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند، پژوهش بر روی 154 نفر از مشتریان انجام شد. برای جمع آوری داده­ها از پرسشنامه کیفیت خدمات یی­چین لیو (2008) و پرسشنامه رضایت­مندی جو­چون لین (2008) استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل ویژگی­های جمعیت شناختی از آمار توصیفیو از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و رضایت­مندی زنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. هم­چنین از بین پنج بعد سروکوال کیفیت خدمات مواردکیفی ملموس و همدلی پیش­بینی کننده­های قوی­تر برای رضایت­مندی مشتریان بودند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی (95/0) بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی (88/0) کمترین اهمیت را در اولویت­های کیفیت خدمات باشگاه­های ورزشی داشتند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی q
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://www.sportrc.ir/article_61464_c59fded22598c7833bb9ad4f8695050f.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-618282.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات