|
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۲۱-۳۴
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای ورزشی |
|
چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد کیفیت خدمات مدل سروکوال بر رضایتمندی مشتریان زن باشگاههای ورزشی انجام شد. روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود، که به شکل میدانی اجرا شد. جامعه آماری، کلیهمشتریان زن باشگاههای ورزشی شهرستان سبزوار بودند که حداقل شش ماه سابقه فعالیت ورزشی در باشگاه داشتند، پژوهش بر روی 154 نفر از مشتریان انجام شد. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه کیفیت خدمات ییچین لیو (2008) و پرسشنامه رضایتمندی جوچون لین (2008) استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیت شناختی از آمار توصیفیو از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون چندگانه و آزمون تحلیل عاملی تأییدی در بخش آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان داد بین کیفیت خدمات و رضایتمندی زنان ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین از بین پنج بعد سروکوال کیفیت خدمات مواردکیفی ملموس و همدلی پیشبینی کنندههای قویتر برای رضایتمندی مشتریان بودند. نتایج تحلیل عاملی نشان داد اطمینان با بار عاملی (95/0) بیشترین اهمیت و اعتبار با بار عاملی (88/0) کمترین اهمیت را در اولویتهای کیفیت خدمات باشگاههای ورزشی داشتند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
q |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.sportrc.ir/article_61464_c59fded22598c7833bb9ad4f8695050f.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-618282.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|