این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 2 مهر 1404
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
، جلد ۹، شماره ۲، صفحات ۸۵-۹۹
عنوان فارسی
الگوسازی عوامل درون سازمانی موثر بر جذب حامیان مالی در ورزش کشتی کشور
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش الگوسازی عوامل درون سازمانی موثر بر جذب حامیان مالی در ورزش کشتی بود. روش انجام پژوهش روش آمیخته کیفی و کمی بود. در بخش کیفی، پس از مطالعهمبانینظریو پیشینه، فهرستیمقدماتیازعوامل جذب تهیه شد. سپس با توجه به این فهرست به اجرایمصاحبههایکیفیبانخبگانآگاهازموضوع پژوهشتاحد رسیدنبهاشباعنظریپرداخته شد و فهرستنهایی عوامل جذب حامیانمالیدرکشتیاستخراج گردید. در بخش کمی، بر اساس اطلاعات بدست آمده از مرحله مصاحبه و با توجه به الگوی محیط سازمانی اعرابی و همکاران (1385)، هر یک از مولفههای جذب حامیان مالی، با توجه به شباهت مفهومی، در یکی از بخشهای این الگو قرار گرفتند. از مجموع متغیرهای اکتشافی، عوامل مرتبط با محیط داخلی (48 عامل در قالب 7 خرده مقیاس)، که از لحاظ تعداد، بیشترین تکرار و تأکید را در مقالات و مصاحبهها داشتند، به عنوان سؤالات پرسشنامه انتخاب شدند. به منظور الگوسازی عوامل موثر بر جذب حامیان مالی از روش تحلیل سلسله مراتبی دادهها (AHP) استفاده شد که در نهایت در بررسی عوامل درون سازمانی مشخص شد که عوامل سیستم بازاریابی، منابع مالی، تولید/عملیات، عوامل مدیریتی، منابع انسانی، سیستم اطلاعات و تحقیق و توسعه به ترتیب بیشترین نقش را در جذب حامیان مالی در کشتی داشتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی ورزشی، صنعت ورزش، حمایت مالی، حامی مالی، کشتی،
عنوان انگلیسی
q
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://www.sportrc.ir/article_61455_a346429b3b725d07d187acc5f8241fec.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-618273.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات