|
مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران، جلد ۲۴، شماره ۱۱۷، صفحات ۲۱۴-۲۱۷
|
|
|
عنوان فارسی |
سوالات چند گزینه ای و تاثیر تغییر پاسخ ها روی نمره نهایی |
|
چکیده فارسی مقاله |
سابقه و هدف: در دهه اخیر مطالعات متعددی در خصوص تاثیر تغییر پاسخ در نتایج سوالات چند گزینه ای صورت گرفته است که اکثرا نتایج آن را مفید ارزیابی کرده اند. ولی هنوز این باور عمومی وجود دارد که تغییر پاسخ اولیه نمره نهایی آزمون را پایین می آورد. لذا ما در این مطالعه بر آن شدیم که میزان تاثیر تغییرات داده شده روی پاسخ ها بر روی نمره نهایی را در دانشجویان پیراپزشکی مورد بررسی قرار دهیم. مواد و روش ها: در مطالعه توصیفی حاضر، 145 دانشجوی کارشناسی اتاق عمل به 40 سوال 4 گزینه ای پاسخ دادند و تاثیر تغییرات داده شده در انتخاب گزینه صحیح بر نمره نهایی مورد تحلیل آماری قرار گرفت. 57 درصد موارد از غلط به صحیح بوده است در حالی که تغییر پاسخ از صحیح به غلط در / یافته ها: تغییر پاسخ در 9 20 درصد موارد نیز تغییر گزینه از غلط به غلط بوده است. / تنها 22 درصد موارد رخ داد. 1 استنتاج: با مرور مجدد پاسخ ها در آزمون های چند گزین های و تغییر در پاسخ اولیه عمدتا این اقدام منجر به تغییر پاسخ از غلط به صحیح می شود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
آزمون چند گزینه ای، نمره، تغییر |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Answer Switching on Multiple-choice Test Performance |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and purpose: In recent decades, several studies have been performed to assess the impact of answer switching on multiple choice questions final score. But still there is a general belief that changing the initial response could decrease the test scores. The aim of this study was to evaluate the impact of answer changing on final scores in paramedical students. Material and methods: The study population included 145 operating room students studying in undergraduate courses. They answered 40 multiple choice questions, all of which were the four-option type. The impact of changes in selecting correct answer on final scores was analyzed. Results: Answer switching in 57.9% was from a wrong answer to a correct one. While, change of answer in 22% was from correct to wrong. In 20.1% the changes were from incorrect option to another incorrect option. Conclusion: In this study changing the initial response lead to selecting a correct answer. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Multiple choice questions, score, switching |
|
نویسندگان مقاله |
سید عبداله موسوی | seyed abdollah mousavi department of surgery, faculty of medicine, mazandaran university of medical sciences, sari, iran گروه جراحی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مازندران (Mazandaran university of medical sciences)
سید جابر موسوی | seyed jaber mousavi department of community medicine, faculty of medicine, mazandaran university of medical sciences, sari, iran گروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مازندران (Mazandaran university of medical sciences)
ربابه میرزایی | robabeh mirzaei esbuei mazandaran university of medical sciences, sari, iran دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی مازندران (Mazandaran university of medical sciences)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://jmums.mazums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3397-35&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
پزشکی اجتماعی |
نوع مقاله منتشر شده |
گزارش کوتاه |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|