|
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۶، شماره ۴ (پیاپی ۲۴)، صفحات ۳-۱۸
|
|
|
عنوان فارسی |
مدیریت دانش، عاملی راهبردی برای توسعه سازمانی |
|
چکیده فارسی مقاله |
دانش منبعی ارزشمند برای توانمندساختن سازمانها در جهت نوآوری و رقابت است. این دانش در میان کارکنان و همچنین از طریق حس همجوشی میان آنان به وجود میآید. فرایند مدیریت دانش شامل خلق دانش، ارزشیابی دانش، ارائه دانش، توزیع دانش، و کاربرد دانش است. برای تبدیل دانش به یک کالای سرمایهای، سازمانها باید در جهت ایجاد تعادل میان فعالیتهای مدیریت دانش بکوشند. ولی موانع متعددی برسرراه خلق و بهکارگیری دانش در سازمانها وجود دارد. وظیفه مدیریت دانش آن است که این موانع را شناسایی، و برای برطرفکردن آنها چارهاندیشی کند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مدیریت دانش،دانشآفرینی،توسعه سازمانی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
محمد رضا داور پناه | استاد یار گروه کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|