این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 19 شهریور 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۸، شماره ۲ (پیاپی ۳۰)، صفحات ۲۷-۵۸
عنوان فارسی
چگونه میتوان با سواد اطلاعاتی شد
چکیده فارسی مقاله
بقا در عصر اطلاعات نیازمند فراگیری توانمندیهایی است که افراد به کمک آنها بتوانند نیاز خود را به اطلاعات تشخیص دهند و پس از جایابی و ارزیابی اطلاعات، از آن به شکل مؤثر استفاده کنند. در واقع افراد باید بتوانند با فراگیری نحوه یادگیری، به «فراگیرانی تمام عمر» تبدیل شوند و از این طریق با عصر پرشتاب اطلاعات همگام گردند. توانمندیهایی از این دست، سواد اطلاعاتی خوانده میشوند. با توجه به اهمیت و ضرورت فراگیری این توانمندیها برخی از سازمانها و مراکز آموزشی در سراسر جهان برای اجرای آموزش این توانمندیها به ایجاد و توسعه استانداردها و مدلهایی مبادرت ورزیدهاند. این مقاله پس از ارائه مقدمهای درباره ضرورت و اهمیت آموزش توانمندیهای سواد اطلاعاتی، به ارائه پارهای از مدلها و استانداردهای متداول، و توصیههای ارائهشده در این زمینه پرداخته است. کلیدواژهها: یادگیری تمامعمر3 ، خود راهبری4، فراگیری نحوه یادگیری5 ، توانایی حل مسئله6 ، تفکر انتقادی7 ، استانداردهای سواد اطلاعاتی، مدلهای سواد اطلاعاتی
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مریم نظری |
دانشجوی دکترای کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاه شفیلد انگلستان
نشانی اینترنتی
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات