این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
کتابداری و اطلاع رسانی، جلد ۱۱، شماره ۴ (پیاپی ۴۴)، صفحات ۱۱۵-۱۳۲

عنوان فارسی ارزیابی کتابخانه‌های دبیرستانی شهر کرمانشاه و ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت آنها
چکیده فارسی مقاله در پژوهش حاضر، کتابخانه‌های دبیرستانی شهر کرمانشاه بررسی شده است. ضرورت انجام این پژوهش به جهت کسب آگاهی و شناخت هرچه بیشتر نسبت به اوضاع و شرایط فیزیکی کتابخانه‌ها بوده، و هدفهای مورد نظر عبارتند از: کسب اطلاعات جامع و دقیق از شرایط فیزیکی، مجموعه، بودجه، خدمات، نیروی انسانی کتابخانه‌ها، کسب آگاهی و شناخت کمبودها و نقایص. روش برگزیده برای این پژوهش، بنا بر سازگاری آن با نوع و ماهیت تحقیق، روش پیمایشی است و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، کل جامعه آماری شامل 141 دبیرستان بررسی شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد نسبت تعداد کتابها به تعداد دانش‌آموزان در مدارس 97/4% است. همچنین، همین‌طور از 141 واحد آموزشی تحت پوشش، 124 دبیرستان کتابخانه دارد و اکثر آنها از داشتن ابتدایی‌ترین نیاز یک کتابخانه ـ شرایط فیزیکی ـ محرومند. به علاوه، فضای موجود کتابخانه‌های دبیرستانی متناسب با تعداد دانش‌آموزان نیست و با زیربنای تقریبی 3500 مترمربع، به‌طور متوسط هر کتابخانه 28/22 مترمربع را به خود اختصاص داده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کتابخانه‌های دبیرستانی شهر کرمانشاه،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی امید چهری |
مدرس دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه

حمید احمدی |
کارشناس ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات