این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 20 شهریور 1404
کتابداری و اطلاع رسانی
، جلد ۱۶، شماره ۲ (پیاپی ۶۲)، صفحات ۷-۲۸
عنوان فارسی
راهبردهای قیمت گذاری کالای اطلاعاتی
چکیده فارسی مقاله
هدف: با توجه به ساختار بازار و ویژگیهای کالای اطلاعاتی، روشهای معمول قیمتگذاری برای کالاهای اطلاعاتی مفید نیست. بنابراین، راهبردهایی باید اتخاذ شود که متناسب با ویژگیهای این کالای خاص باشد. هدف این مقاله، معرفی و تشریح راهبردهای مناسب برای قیمتگذاری کالای اطلاعاتی است. روششناسی: مقالۀ حاضر، یک مقالهی نظری است که با استفاده از روش کتابخانهای انجام شده است. نتیجه: به نظر میرسد راهبردهای تبعیض قیمتی و فروش بستهای برای کالای اطلاعاتی بسیار کارا باشد. تبعیض قیمتی و انواع آن شامل تبعیض قیمت درجه اول، تبعیض قیمت درجه دوم و تبعیض قیمت درجه سوم؛ همچنین فروش بستهای و انواع آن شامل فروش بستهای بدون هزینۀ نهایی و فروش بستهای با هزینهنهایی، مباحث این مقاله را تشکیل میدهند. چنین نتیجهگیری میشود که اگر راهبردهای گفتهشده به درستی اجرا شوند، حداکثر سود برای تولیدکننده و حداکثر مطلوبیت برای مصرفکننده حاصل میشود و بازار کالای اطلاعاتی به بازاری کارا از نظر اجتماعی تبدیل میشود. اصالت/ ارزش: این مقاله به طور تفصیلی به مبحث راهبردهای قیمتگذاری کالای اطلاعاتی پرداخته است. بنابراین، میتواند مورد توجه متخصصان علم اطلاعات، تولیدکنندگان کالای اطلاعاتی و علاقمندان اقتصاد اطلاعات قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
هاشم عطاپور |
دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه تهران
ابوالقاسم نادری |
دانشیار دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://lis.aqr-libjournal.ir/article_42680_4c8df7a716f209da3899ad6ad6d70ac7.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1524/article-1524-601710.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات