این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 15 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۳، شماره ۹، صفحات ۹-۲۲
عنوان فارسی
نگارش علمی در آموزش عالی: نگاهی به فرایند داوری مقالات علمی پژوهشی
چکیده فارسی مقاله
این مقاله به بررسی فرایند شکلگیری نشریات علمی – پژوهشی، روند داوری مقالهها، شرایط انتخاب داور برای مقاله ها و انواع مجلههای علمی میپردازد. تعداد مقالههای تک نفره در سالهای اخیر کاهش یافته و به نوعی کیفیت مقالهها و نشریات، درجه و امتیاز آنها برای دانشگاهیان و پژوهشگران حائز اهمیت شده است. داوری مقالهها در نشریات علمی پژوهشی برای نویسندگان، فرایندی است توأم با خوشحالی و نگرانی. پذیرش مقاله در نشریات علمی- پژوهشی نشانگر آن است که جامعه علمی، ایدههای نویسنده را مورد پذیرش قرار داده است و رد آن از طرف جامعه علمی موجب ناکامی و گاه سوء تفاهم میشود. مقالههایی که داوری میشوند به ندرت در مرحله اول از سوی داوران پذیرش میشوند. پیشنهاد اصلاحات کلی، جزیی و بررسی مجدد آنها از سوی داوران و یا عدم پذیرش مقاله، وجوه محتمل داوری مقالات است. این مقاله تلاشی است برای بهبود فرایند داوری و کمک به نویسندگان و پژوهشگران جوان در انتخاب مجلههای علمی برای انتشار یافتههای پژوهشیشان.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نشریه، علمی- پژوهشی، داوری، ارزیابی،
عنوان انگلیسی
Scientific Writing in Higher Education: Looking at the Examination Process of Academic Journals
چکیده انگلیسی مقاله
The present article studies the formation process of academic journals, mechanism of examination of articles, criteria for selection of readers and kinds of scientific journals. The number of singleauthor papers has decreased during the recent years and the quality of a paper and ranking of a journal have gained more importance for researchers. Examination of papers in academic journals is a process with mixed feelings of joy and concern for researchers. Acceptance of a paper by a journal proves that the academic community has approved the ideas of the author. On the other hand, rejection of a paper may at times result in failure and mutual misunderstanding. The readers rarely accept submitted papers in the first examination. Minor or major revisions, reexamination of the paper and ultimate rejection are contingencies for a submitted academic paper. The present paper is an effort to improve the examination process and help young academicians in the selection of academic journals to publish the findings of their studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
journal, academic, examination, evaluation
نویسندگان مقاله
محمد عطاران |
دانشیار دانشگاه تربیت معلم تهران
علی اکبر سنگری |
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران
اکرم دهباشی |
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
نشانی اینترنتی
http://journal.sanjesh.org/article_29881_139fe2fac81564c09c1e98c7efbaf607.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-599841.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات