این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم و صنایع غذایی ایران، جلد ۱۴، شماره ۷۲، صفحات ۲۴۳-۲۵۷

عنوان فارسی شناسایی اجزای تصمیم خرید مصرف کننده از منظر بسته‌بندی محصول و بررسی تاثیر سطح درگیری ذهنی بر این اجزا (مورد مطالعه صنعت سوهان قم)
چکیده فارسی مقاله چکیده بسته­بندی مواد غذایی نقشی محوری را در کارزار تبلیغات معرفی آنها به بازار دارد و به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت­گذاری محصول و ابزاری برای ایجاد تاثیر در ذهن مصرف کننده ایفای نقش می­کند. باید با بسته­بندی محصول به عنوان یکی از ابزارهای ارزشمند در ارتباطات بازاریابی امروز رفتار شود. پژوهش حاضر با هدف واکاوی تصمیم خرید مصرف کننده و شناسایی اجزای آن بطور خاص از منظر بسته­بندی محصول و همچنین بررسی تاثیر سطح درگیری ذهنی مصرف­کننده با محصول بر این اجزا صورت پذیرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها، توصیفی و در بحث شناسایی اجزای تصمیم خرید پیمایشی و در بخش بررسی تأثیر سطح درگیری از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق کلیه مصرف کنندگان سوهان خریدار این محصول در شهر قم بوده­اند که به روش نمونه­گیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران  تعیین شده اند. تعداد 243 پرسشنامه تکمیل شده به کمک آزمون­های آماری تی تک نمونه­ای و همبستگی پردازش شدند. نتایج آزمون‌ها بیانگر اهمیت جنس بسته­بندی، اطلاعات روی بسته­بندی و برند محصول به عنوان اجزای تصمیم خرید مصرف‌کننده از منظر بسته­بندی بوده و اندازه بسته بی اهمیت بوده است. همچنین نتایج نشان داد سطح درگیری ذهنی مصرف­کننده با محصول بر جنس بسته­بندی، اطلاعات روی بسته­بندی و برند محصول به عنوان اجزای تصمیم خرید وی نقش دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرتضی سلطانی |
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

سید محمدباقر جعفری |
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران

ساجده سادات مجیدی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-4074&slc_lang=fa&sid=7
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/969/article-969-597326.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات